Kursa kods PedaP096

Kredītpunkti 6

Konsultēšanas vērošana

Zinātnes nozareIzglītības zinātnes

Zinātnes apakšnozarePieaugušo pedagoģija

Kopējais stundu skaits kursā162

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits162

Kursa apstiprinājuma datums22.11.2016

Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts

Kursa izstrādātājs

author asoc. prof.

Vija Dišlere

Dr. paed.

Priekšzināšanas

Ekon5050, Profesionālā ētika

PedaP095, Konsultēšanas jomu izpēte

Psih5011, Organizāciju kultūra

Kursa anotācija

Prakses laikā studenti iepazīstas ar karjeras konsultanta darba specifiku un sadarbības tīkla veidošanu dažādās iestādēs un organizācijās; iepazīstas un praktizējas dažāda vecumu un izglītības klientu konsultēšanā; īsteno savu personīgo un profesionālo pilnveidi un sagatavojas karjeras konsultanta patstāvīgajai profesionālajai darbībai; pilnveido savas pētnieciskās zināšanas un prasmes. Studiju priekšmeta apgūšanas mērķis: vērot un izprast konsultanta darba specifiku un pielietojamo metodiku izvēlētā (ar maģistra darba tēmu saistītā) iestādē, vai uzņēmumā, vai organizācijā.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas un izpratne par iestāžu, uzņēmumu un organizāciju darba specifiku un konkrētu karjeras konsultēšanas darbu ar klientiem.
Prasmes vērot un analizēt konsultāciju sagatavošanas posmu, konsultāciju norisi un pielietoto metodiku; prasme saskatīt konsultāciju veidu atšķirību, prasme klausīties un analizēt klienta vajadzības, prasme veidot klientu individuālo un grupu konsultācijas norises aprakstu, prasme analizēt un izvērtēt konsultāciju gaitu.
Kompetences- spēj izvērtēt iestādes un konsultanta darba specifiku, aplūkojot arī juridiskos un darba likumdošanas aspektus. Spēj patstāvīgi izmantot zināšanas un prasmes, lai analizētu konsultēšanas procesus un prognozētu tālāko konsultanta un klienta sadarbības modeli, spēj veikt teorētiskus pētījumus. Spēj pieņemt patstāvīgus lēmumus, būt pārliecināts un atbildīgs.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Iepazīstas ar konsultanta darba specifiku izvēlētā (ar maģistra darba tēmu saistītā) iestādē.
2 Konsultēšanas iestādes darba uzdevumu iepazīšana.
3 Jauniešu vecumposma īpatnību ievērošana konsultēšanā.
4 Dažādu vecumposmu īpatnību ievērošana konsultēšanā.
5 Karjeras konsultēšanas pieredze skolās.
6 Konsultēšanas uzdevumi, strādājot ar skolēniem.
7 Konsultēšanas uzdevumi, strādājot ar darba meklētājiem.
8 Konsultēšanas uzdevumi, strādājot ilgstošiem bezdarbniekiem.
9 Grupas konsultāciju sagatavošana.
10 Individuālo konsultāciju īpatnības.
11 Iepazīšanās ar konsultanta darbā izmantojamo metodiku.
12 Konsultanta darbā izmantojamo metodiku pielietošana.
13 Iestādes un konsultanta darba specifika no juridiskā viedokļa.
14 Iestādes un konsultanta darba specifika, ievērojot darba likumdošanas aspektus.
15 Darbs pie maģistra darba tēmas teorētiskā pamatojuma.
16 Maģistra darba tēmas teorētisko jautājumu izpēte.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Students ir realizējis visus prakses uzdevumus, par ko liecina:
- Iesniegtā prakses dienasgrāmata;
- Iesniegtie apkopotie un studenta patstāvīgi izstrādātie metodiskie materiāli atbilstoši prakses uzdevumiem (vismaz 3 novēroto individuālo un 3 novēroto grupas konsultāciju apraksti)
- Prakses vadītāja rakstisks sekmīgs vērtējums.
Studenta vērtējumu veido:
- 30% vērtējums par iesniegto dokumentāciju un metodiskiem materiāliem;
- 30% prakses vadītāja un prakses pārziņa vērtējums;
- 40% vērtējums par prakses rezultātu prezentāciju aizstāvēšanā.

Obligātā literatūra

1. Editors Athanasou J.A., Esbroeck R. International Handbook of Career Guidance // Springer Science +Bussines Media B.V., ISBN: 978-1-4020-6229-2; e-ISBN: 978-1-4020-6230-8; 2008, 741 pages. International Handbook of Career Guidance. Editors J.A.Athanasou, R.Esbroeck. New York: Springer, 2008. 741 p. ISBN: 978-1-4020-6229-2; e-ISBN: 978-1-4020-6230-8
2. Rokasgrāmata karjeras attīstības atbalsta speciālistiem. Projekta koordinators prof. Ķestutis Pukelis. 2007. 189 lpp.
3. Willis J. Strategies, Models and Methods. Informatien Age Publishing. 2005.
4. Kalve I. Jaunās paaudzes lietvedība. Rīga, Biznesa augstskola Turība., 2002. 231 lpp.

Papildliteratūra

1. Bahanovskis V. Praktiskā lietvedība. Rokasgrāmata. Rīga, Kamene, 2003. 253 lpp.
2. Handbook of Vocational Psychology: Theory, Research, and Practice In: Contemporary Topics in Vocational Psychology by W. Bruce Walsh and Mark L. Savickas. 2005.
3. Irving B., Malik B. Critical Reflections on Career Education and Guidance. Routledge Falmer, London&N.-Y., 2005. 202 p.

Piezīmes

Obligāta prakse profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmai „Karjeras konsultants”.