Kursa kods PedaP094

Kredītpunkti 12

Asistēšana un tehnoloģijas

Zinātnes nozareIzglītības zinātnes

Zinātnes apakšnozareSkolas pedagoģija

Kopējais stundu skaits kursā324

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits324

Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013

Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts

Kursa izstrādātāji

author doc.

Iveta Līce-Zikmane

Dr. paed.

author lekt.

Silvija Reihmane

Mg. paed.

author

Ligita Ozolniece

Mg. paed.

Kursa anotācija

Prakses laikā vispārizglītojošā skolā students kā Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas skolotāja asistents attīsta pedagoģiskās kompetences, izmantojot studijās iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes pedagoģiskajā procesā. Prakses saturs ir orientēts uz Uztura tehnoloģijā, Tekstila tehnoloģijās: šūšanā, aušanā, batikā vai Liet. inženierzinību tehnoloģijā: metālapstrādē apgūto teorētisko un praktisko zināšanu pielietojumu pedagoģiskajā darbībā.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas - izpratne par skolotāja darbību mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās; prasmes – plānot, organizēt, un izvērtēt mācību procesu; izstrādāt mācību stundas konspektus, mācību metodes un materiālus ; izstrādāt pārbaudes darbus, vadīt tos un novērtēt skolēnu mācību sasniegumus un dinamiku mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās kompetence – spēja veicināt skolēnu izziņas un sociālās prasmes; spēja izvērtēt mācību darba efektivitāti un pilnveidot mācību procesu; spēja izvērtēt savas darbības rezultātus un pilnveidot savu profesionālo kompetenci.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Iepazīt mācību metodisko darbu un asistēt Mājtur. un tehnoloģiju/ Mājsaimn. un Informātikas/ Vizuālās mākslas stundās
2 Apzināt mācību metodiskos risinājumus uztura tehnoloģijā vispārizglītojošā skolā un asistēt stundās.
3 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metodiskos risinājumus un mācību metodiskos materiālus uztura tehnoloģijā
4 Apzināt mācību metodiskos risinājumus aušanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās
5 Apzināt māc. metod. risinājumus šūšanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās.
6 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metod. risin., māc. met. mater. aušanas, šūšanas vai metālapstrādes tehn
7 Izgatavot mācību metodiskos materiālus batikas vai metālapstrādes tehnoloģijā .
8 Prakses atskaites un prezentācijas sagatavošana. Prakses aizstāvēšana ind. studiju un pārbaudes laikā.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

- veikti norādītie prakses uzdevumi
- prezentēts un pozitīvi novērtēts sagatavotais mācību metodiskais materiāls
- datorrakstā termiņā iesniegta prasībām atbilstoša metodiskās prakses atskaite, prakses aizstāvēšana termiņā
- IMI kolekcijai CD formātā izveidots prakses informācijas apkopojums
- iegūts vērtējums: ieskaite ar atzīmi

Obligātā literatūra

1. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1. un 2. daļa. Jelgava: LLU, 2006.
2. Kozule V. Uzturs I, II, III, IV daļas. Māc. palīglīdzeklis. Ozolnieki: LLKC, 1998, 2000, 2001, 2002.
3. Miķelsone G. Aušanas teorija. Rīga: LAK Amatniecības literatūras apgāds, 2000. 79 lpp.
4. Vucenlazdāns P. Darbmācības metodikas pamati. [Rīga : LU]. 1994. 146 lpp.

Papildliteratūra

1. Pedagoģijas bakalaura darba izstrāde. Jelgava: IMI, 2013. Apstiprināts TF Domes sēdē 22.01.2013.
2. Attiecīgās klases mācību grāmatas atbilstošajā mācību priekšmetā un attiecīgā papildliteratūra.
3. IZM normatīvie dokumenti un programmu paraugi par Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas mācību priekšmetiem pamatskolā un vidusskolā: www.izm.gov.lv; www.visc.gov.lv

Piezīmes

Pedagoģiskā prakse TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijas.