Kursa kods PedaP094
Kredītpunkti 12
Zinātnes nozareIzglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozareSkolas pedagoģija
Kopējais stundu skaits kursā324
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits324
Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Mg. paed.
Mg. paed.
Prakses laikā vispārizglītojošā skolā students kā Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas skolotāja asistents attīsta pedagoģiskās kompetences, izmantojot studijās iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes pedagoģiskajā procesā. Prakses saturs ir orientēts uz Uztura tehnoloģijā, Tekstila tehnoloģijās: šūšanā, aušanā, batikā vai Liet. inženierzinību tehnoloģijā: metālapstrādē apgūto teorētisko un praktisko zināšanu pielietojumu pedagoģiskajā darbībā.
Zināšanas - izpratne par skolotāja darbību mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās; prasmes – plānot, organizēt, un izvērtēt mācību procesu; izstrādāt mācību stundas konspektus, mācību metodes un materiālus ; izstrādāt pārbaudes darbus, vadīt tos un novērtēt skolēnu mācību sasniegumus un dinamiku mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās kompetence – spēja veicināt skolēnu izziņas un sociālās prasmes; spēja izvērtēt mācību darba efektivitāti un pilnveidot mācību procesu; spēja izvērtēt savas darbības rezultātus un pilnveidot savu profesionālo kompetenci.
1 Iepazīt mācību metodisko darbu un asistēt Mājtur. un tehnoloģiju/ Mājsaimn. un Informātikas/ Vizuālās mākslas stundās
2 Apzināt mācību metodiskos risinājumus uztura tehnoloģijā vispārizglītojošā skolā un asistēt stundās.
3 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metodiskos risinājumus un mācību metodiskos materiālus uztura tehnoloģijā
4 Apzināt mācību metodiskos risinājumus aušanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās
5 Apzināt māc. metod. risinājumus šūšanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās.
6 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metod. risin., māc. met. mater. aušanas, šūšanas vai metālapstrādes tehn
7 Izgatavot mācību metodiskos materiālus batikas vai metālapstrādes tehnoloģijā .
8 Prakses atskaites un prezentācijas sagatavošana. Prakses aizstāvēšana ind. studiju un pārbaudes laikā.
- veikti norādītie prakses uzdevumi
- prezentēts un pozitīvi novērtēts sagatavotais mācību metodiskais materiāls
- datorrakstā termiņā iesniegta prasībām atbilstoša metodiskās prakses atskaite, prakses aizstāvēšana termiņā
- IMI kolekcijai CD formātā izveidots prakses informācijas apkopojums
- iegūts vērtējums: ieskaite ar atzīmi
1. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1. un 2. daļa. Jelgava: LLU, 2006.
2. Kozule V. Uzturs I, II, III, IV daļas. Māc. palīglīdzeklis. Ozolnieki: LLKC, 1998, 2000, 2001, 2002.
3. Miķelsone G. Aušanas teorija. Rīga: LAK Amatniecības literatūras apgāds, 2000. 79 lpp.
4. Vucenlazdāns P. Darbmācības metodikas pamati. [Rīga : LU]. 1994. 146 lpp.
1. Pedagoģijas bakalaura darba izstrāde. Jelgava: IMI, 2013. Apstiprināts TF Domes sēdē 22.01.2013.
2. Attiecīgās klases mācību grāmatas atbilstošajā mācību priekšmetā un attiecīgā papildliteratūra.
3. IZM normatīvie dokumenti un programmu paraugi par Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas mācību priekšmetiem pamatskolā un vidusskolā: www.izm.gov.lv; www.visc.gov.lv
Pedagoģiskā prakse TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijas.