Kurs-Code PedaP078
Kreditpunkte 3
Stundenzahl insgesamt (im Auditorium)81
Selbststandige Arbeit des Studenten (Stunden)81
Bestätigt am (Datum)22.11.2016
Peda5025,
Peda5026,
Peda5027,
Peda5028,
Peda6021,
Peda6022,
Peda6024,
Peda6036,
Peda6046,
PedaP095,
PedaP096,
Psih5008,
Psih5011,
1. Cohen-Scali V, Rossier J., Nota L. (Eds.). New Perspectives in Career Counseling and Guidance in Europe. Cham (Switzerland): Springer International Publishing AG, 2018. 2. Collin A., Patton W. (Eds.). Vocational Psychological and Organisational Perspectives on Career. Towards a Multidisciplinary Dialogue. The Netherlands, Rotterdam: Sense Publishers, 2009. Pieejams https://www.sensepublishers.com/media/1251-vocational-psychological-and-organisational-perspectives-on-career.pdf (elektroniskā resursa pilna teksta brīvpieeja). 3. Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU, 2006. 4. Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvie pētījumi. Rīga: RaKa, 2004. 5. McIlveen P., Midgley W. A semantic and pragmatic analysis of career adaptability. In: Exploring new horizons in career counselling: Turning challenges into opportunities. K. Maree, A. Di Fabio (Eds.). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers, 2015, pp. 235-247. Pieejams: https://eprints.usq.edu.au/27682/2/McIlveen_Midgley_Ch14_SV.pdf 6. Paura L., Arhipova I. Neparametriskās metodes. SPSS datorprogramma. Jelgava: LLKC, 2002. 7. Raizs Ļ. Matemātiskās metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2000. 8. Raščevska M. Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKa, 2005. 9. Raščevska M., Kristapsone S. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2000. 10. Соломин И.Л. Современные методы психологической экспресс-диагностики и профессионального консультирования. Москва: Издательство: Речь, 2006. 11. Зеер Э.Ф. Психология профессий. Москва: Академический Проект; Фонд «Мир», 2005. 12. Зеер Э. Ф., Рудей О. А. Психология профессионального самоопределения в ранней юности. Москва-Воронеж: Издательство Московского психолого-социального института; Издательство НПО «МОДЭК», 2008. Pieejams http://www.studmed.ru/zeer-ef-psihologiya-professionalnogo-razvitiya_f56aeab7347.html
1. Ozoliņa Nucho A., Vidnere M. Intervēšanas prasme. Rīga: RaKa, 2003. 84 lpp.
2. Paura L., Arhipova I. Neparametriskās metodes. SPSS datorprogramma. Jelgava: LLKC, 2002. 148 lpp. (Elektroniskais resurss pdf. formātā).
3. Raizs Ļ. Matemātiskās metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2000.
1. Journal of Counseling Psychology. eISSN: 1939-2168. Pieejams: http://psycnet.apa.org/index.cfm?fa=browsePA.volumes&jcode=cou 2. The Online Journal of Counseling and Education. ISSN 2146-8192. Pieejams: http://www.tojce.com/ 3. The European Journal of Counselling Psychology. ISSN: 2195-7614. Pieejams: http://ejcop.psychopen.eu/index.php/ejcop