Kursa kods PedaP071
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits81
Kursa apstiprinājuma datums20.04.2011
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Dr. paed.
Cilvēka veselība mūža garumā, pedagoģijas pamatjēdzieni, pieaugušo izglītības īpatnības. Darba un civilās aizsardzības mācību pedagoģiski psiholoģiskie aspekti, lai mazinātu formālo attieksmi. Mācību process un metodes darba un civilajā aizsardzībā - Procesa-cilvēka-konteksta-laika (PCKL) sistēma/modelis. Informācijas tehnoloģiju izmantošana mācībās. Metodiskie materiāli, instrukcijas, to sastādīšana. Darba un mācību vides izveidošana, mācību kvalitātes vadīšana. Darba psiholoģija, psihosomatika, stress, izdegšana darbā
Pēc kursa studijām studentam būs:
• zināšanas - par darba un civilajā aizsardzībā izmantojamām mācību metodēm un darba psiholoģiju.
• prasmes – vadīt nodarbības darba un civilajā aizsardzībā, mazinot formālās attieksmes veidošanos sabiedrībā pret darba un civilo aizsardzību.
• kompetences - izvērtēt un pilnveidot darba un civilās aizsardzības mācību kvalitāti, izvēloties atbilstošus neformālos un informālos izglītības veidus savu zināšanu, prasmes un kompetences pilnveidei, izvērtēt psihoemocionālo faktoru ietekmi uz cilvēka veselību.
1. Iepazīšanās ar profesionāli zinātniskās pētnieciskās prakses programmu un uzdevumiem.
2. Pilnveido zināšanas, prasmes un kompetenci, lai veicinātu personāla kompetences izmaiņas.
3. Studē literatūru un aprobē teorētiskās atziņas, novēro darba vidi, darbinieku izturēšanos darba vietā.
4. Gatavo prezentācijas, novērtē darba procesu darba psiholoģijas aspektā.
5. Iegūst prasmes veikt nodarbināto instruktāžu, sagatavot mācību materiālus, prast novērtēt zināšanas.
6. Lietot mācību līdzekļus un izvēlēties mācību metodes.
7. Iegūtās informācijas apstrāde un atskaites rakstīšana.
Kontrole par patstāvīgi apgūto jautājumu daļu pārbaudes testa veidā. Maksimālais vērtējums 8 balles (ļoti labi). Par individuāli veikto patstāvīgo darbu atbilstoši vērtējuma skalai atzīmi var paaugstināt.
1. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp. Sērija Izglītības ekoloģija. CD-ROM.
2. Darba higiēna. Rīga: Labklājības ministrija, 2010. 180 lpp.
3. Eglīte M. Darba medicīna. 2.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. 2012. 665 lpp.
4. Izglītība pārmaiņām: ilgtspējīgas attīstības mācīšanas un mācīšanās rokasgrāmata. Baltijas Universitātes programma, Upsalas Universitāte. 72 lpp. ISBN 978-91-86189-00-6
1. Garleja R. Darbs, organizācija un psiholoģija. Rīga: RaKA, 2010. 205 lpp.
2. Darba apstākļi un veselība darbā. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība. Labklājības ministrija. Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2010. 162 lpp.
3. Psihosociālā darba vide. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība. Labklājības ministrija. Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2010. 155 lpp.
1. Journal of Occupational and Organizational Psychology. ISSN 0963-1798.
2. Lavie C.J., Milani R.V., O'Keefe J.H., Lavie T.J. Impact of Exercise Training on Psychological Risk Factors. Progress in Cardiovascular Diseases, Vol. 53, issue 6, May–June 2011, p. 464-470.
3. Work Psychology: Understanding Human Behaviour in the Workplace. J.Arnold, J.Silvester ... [et al.]. Harlow [etc.]: Prentice Hall/Financial Times, 2005. 718 p.
Obligāts studiju kurss profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Darba aizsardzība un drošība” nepilna laika studijām 2. un 3.semestrī. Praksi īsteno sadarbībā ar doktorantu vai pētnieku atbilstoši katra studenta izstrādātam plānam, kurš saskaņots ar atbilstošo doktorantu vai pētnieku.