Kursa kods PedaP033

Kredītpunkti 14

Teorētisko atziņu aprobācija

Zinātnes nozareKopējais stundu skaits kursāKursa apstiprinājuma datumsAtbildīgā struktūrvienība
Pedagoģija (nav zn)13/01/2015Izglītības un mājsaimniecības institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Iveta Līce-Zikmane

Pedagoģijas doktors

Priekšzināšanas

Peda5001, Didaktikas attīstības tendences

Peda5016, Pedagoģija un psiholoģija I

Peda5017, Pedagoģija un psiholoģija II

Peda6026, Pētījumu metodoloģija I

Peda6027, Pētījumu metodoloģija II

Peda6028, Pētījumu metodoloģija III

Psih5010, Pedagoģija un psiholoģija III

Papildliteratūra

1.Hellerstedt K. The composition of new venture teams: its dynamics and consequences. Jönköping: Jönköping International Business School, Jönköping University, 2009, 212 p.
2.LLU IMI starptautisko konferenču "Rural Environment. Education. Personality" materiāli. Pieejams: http://eng.llu.lv/?mi=601&op=raksts&id=4652
3.Uz EFQM modeli balstīta augstākās izglītības kvalitātes pilnveides metode Pieejams: http://www.aic.lv/eqfm/7_fona_in.htm

Periodika un citi informācijas avoti

1.The Journal of Educational Research. Online ISSN: 1940-0675. Pieejams: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220671.asp 2.City, Culture and Society. Online, ISSN: 1877-9166. Pieejams: http://www.sciencedirect.com/science/journal/18779166 3.International Journal of Educational Research. Online, ISSN: 0883-0355. Pieejams: http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/491/description#description

Piezīmes

Akadēmiskā maģistra programma „Pedagoģija”.
Apjoms 14 KP

Kursa anotācija

Teorētisko atziņu aprobācija un inovācijas izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā. Maģistranti pilnveido prasmes un kompetences izmantojot formālā, neformālā un informālā izglītībā gūtās pedagoģijas un psiholoģijas teorijas un pētījumu rezultātus visās izglītības/mācību stadijās. Maģistrants aprobē gūtās teorētiskās atziņas izglītības mikro-, mezo- un ekso- vidē. Kursa studiju rezultātus atspoguļo maģistranta sagatavotais portfolio, kurā tiek norādīti arī sasniegumi un līdzdalība skolas, valsts mēroga vai starptautiskajos projektos, dalība zinātniskās konferencēs, referāti vismaz divās zinātniskās konferencēs un to publikācijas.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas – integrētas studiju kursos apgūtās zināšanas, lai tās aprobētu praksē - aprobācijas refleksija.
Prasmes - integrēt un izmantot teorētiskās atziņas, lai plānotu mācību/ studiju mērķus un procesus, sastādītu, īstenotu un izvērtētu izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā, realizējot izglītību ilgtspējīgai attīstībai. Prasme teorētiskās atziņas sintezēt ar savu pieredzi, to atspoguļojot referātos; prasme prezentēt savus pētījumus un atziņas konferencēs – Portfolio.
Kompetence – spēj sadarbībā ar vadītāju veikt zinātniski pētniecisko darbību un sagatavot referātus un publikācijas par tās rezultātiem; vadīt skolēnu un studentu zinātniski pētniecisko darbu; izstrādāt un sagatavot publicēšanai mācību līdzekļus, spēj aprobēt gūtās teorētiskās atziņas un inovatīvus risinājumus praksē – Pārskats.

Kursa plāns

1.Teorētisko atziņu aprobācija izvēlētās jomas aktuālo pedagoģisko/izglītības problēmu aspektā.
2.Individuālā aprobācijas plāna izstrāde, prezentācija.
3. Teorētisko atziņu aprobācija ekoloģiskās pieejas izglītībā kontekstā.
4. Pedagoģijas un psiholoģijas teorijas atbilstošās mācību vai studiju stadijās.
5. Formālās, neformālās un informālās izglītības procesa raksturojums un izvērtējums.
6. Teorētisko atziņu aprobācija izglītības mikro vidē (izglītības iestāde, eksperimentālā grupā u.tml.).
7. Teorētisko atziņu aprobācija izglītības mezo un ekso vidē.
8. Konkrētās izglītības vides aktuālo problēmu un inovāciju nepieciešamības apzinātība un izvērtējums.
9. Teorētisko atziņu novērtējums pedagoģiskajā darbībā, pētījumu vadīšana (skolēnu projekti, zinātniskie darbi u.c.).
10. Integrēto teorētisko atziņu izvērtējums, plānojot mācību/ studiju mērķus un procesus, realizējot ilgtspējīgu izglītību.
11. Teorētiskās atziņas izstrādājot un īstenojot izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā.
12. Sasniegumu un līdzdalības izvērtējums skolas, reģionālajos, valsts mēroga un starptautiskos projektos.
13. Skolēnu un studentu zinātniski pētnieciskās darbības vadība, izstrādāto un sagatavoto mācību līdzekļu prezentācija.
14. Pētnieciskās darbības, personīgās pieredzes refleksijas un dažādu dokumentāciju apkopojums - Portfolio.
15. Gūto teorētisko atziņu, zinātniskā pētījuma un praktiskās pieredzes refleksijas atspoguļojums referātos.
16 .Publikāciju sagatavošana par teorētisko atziņu aprobāciju un pētnieciskās darbības rezultātiem, prezentācija.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Ieskaite
Prasības ieskaites iegūšanai:
1. Individuāli izstrādātā aprobācijas plāna realizācija un refleksija.
2. Portfolio.
3. Pārskati.
4. Divi referāti, to publikācijas.
5. Dalība divās zinātniskajās konferencēs.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Veikt 1.-4.sem.prakses uzdevumus.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

1.Prasme aprobēt un integrēt studiju kursos gūtās zināšanas.
2.Prasme teorētiskās atziņas sintezēt ar savu pieredzi.
3.Prezentācijas prasmes.

Pamatliteratūra

1.Cohen-Scali V., Rossier J., Nota L. (Eds.). New Perspectives in Career Counseling and Guidance in Europe. Cham (Switzerland): Springer International Publishing AG, 2018.
2.Mācību saturs kompetenču pieejā: ko tas nozīmē skolotājiem? Rīga, LU, VISC. Pieejams http://www.izm.gov.lv/images/izglitiba_visp/Konferences_Tagad/VISC_un_LU_-_M%C4%81c%C4%ABbu_saturs_kompeten%C4%8Du_pieej%C4%81.pdf
3.Ozola I. Grāmata pašizaugsmei. Rīga, RaKa, 2018. 68 lpp.
4.UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas darbības stratēģija 2014.-2021.gadam. Pieejams: http://www.unesco.lv/files/UNESCO_LNK_darbibas_strategija_2014-2021_apstiprinata_77582a2c.pdf