Kursa kods Peda6018
Kredītpunkti 13.50
Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā360
Kursa apstiprinājuma datums19.03.2013
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Dr. paed.
Kurss mērķis attīstīt pētījumu veikšanai nepieciešamo kompetenci - patstāvīgiem pētījumiem nepieciešamās prasmes un spējas tos veikt, kuras apliecina izstrādātais maģistra darbs un tā aizstāvēšana.
• Zināšanas par izglītības zinātņu maģistru darbiem, izglītības problēmu analīzi un risināšanu pētījumos, praksē un teorijā balstītu pētījuma priekšmeta izvēli, pētījuma objekta, mērķa, hipotēzes, uzdevumu formulēšanu, metodēm, to izvēli, pieredzes refleksiju un novitātēm pētījumos.
• Prasmes attīstīt pētnieciskā darba iemaņas, īstenot kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus, atspoguļot tos un pētījuma novitāti maģistra darbā.
• Kompetence: apkopot informāciju par pētījumu, izvērtēt teorētiskās pieejas un modeļus, izvērtēt teorētisko pētījuma rezultātus, formulēt secinājumus un ieteikumus.
1 Iepriekšējo pētījumu izvērtēšana
2 Personiskās pieredzes refleksija par pētāmo jomu.
3 Maģistra darba ieceres precizēšana un saskaņošana ar vadītāju.
4 Pētījumu (eksperimenta u.c.) pabeigšana.
5 Datu apstrāde: apkopošana, attēlojumu izvēle, matemātiska apstrāde, analīze u.tml.
6 Pētījuma rezultātu izvērtēšana.
7 Maģistra darba melnraksta sagatavošana un saskaņošana ar vadītāju.
8 Konsultācijas par melnraksta atbilstību institūta un LLU normatīvo materiālu prasībām.
9 Maģistra darba noformēšana.
10 Maģistra darbu prezentācijas sagatavošana, priekšaizstāvēšana
Atskaites darba vadītājam, priekšaizstāvēšana un ieskaite 4. semestrī
1. Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
2. Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2010. 190 lpp.
3. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2010. 284 lpp.
4. Cohen L., Manion L., Morrison K. Research Methods in Education. London; New York: Routledge, 2007. 638 p.
1. Katane I., Pēks L. Izglītības ekoloģija: starpdisciplinārs virziens mūsdienu izglītības pētniecībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2006. 55 lpp.
2. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp.
3. Creswell J.W. Education research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Merrill Prentice Hall, 2008. 670 p.
1. American Psychological Association. Using American Psychological Association (APA) Format. (Updated to 5th Edition). Purdue University Online Writing Lab. 2010. Available: http://owl.english.purdue.edu/handouts/research/r_apa.html
2. Higher Education.The International Journal of Higher Education Research. Print ISSN: 0018-1560. Online ISSN: 1573-174X
Maģistra darbs iekļauts akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Pedagoģija" pilna laika studijās.