Kursa kods Peda4035
Kredītpunkti 1.50
Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā40
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits40
Kursa apstiprinājuma datums20.04.2011
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Mg. paed.
Teorētisko un praktisko pētījumu rezultātā ir iespējas apgūtās zināšanas pielietot jaunās situācijās, salīdzināt datus, meklēt sakarības, analizēt un sintezēt informāciju, izvērtēt savu un citu ieguldījumu pedagoģisko problēmu risinājumā.
Studenti gūst zināšanas, prasmes un refleksijas par pētniecisko darbu, pedagoģiskiem mērījumiem, teorētisko un empīrisko pētījumu metodēm, to izmantošanu.
• zināšanas un izpratne par profesionālāsizglītībasproblēmām, attīstības tendencēm. Teorētiskās zināšanas prot sasaistīt ar praktisku problēmu risināšanu – patstāvīgais darbs;
• prasmes izvirzīt mērķus un tos īstenot. Kursa darbā studenti spēj demonstrēt savu pedagoģisko meistarību– patstāvīgais darbs;
• kompetence – spēj lietot apgūtās zināšanas praktiskā darbībā un tās pilnveidot– patstāvīgais darbs.
1 Temata un darba nosaukuma izvēle.
2 Mērķa formulēšana, darba uzdevumu precizēšana.
3 Darbs pie literatūras apzināšanas un atlases.
4 Literatūras studijas, analīze, izvērtēšana.
5Kursa projekta noformēšana un iesniegšana un aizstāvēšana.
Atbilstoši prasībām laikā iesūtīts un prezentēts kursa darbs.
Studenti atbilstoši prasībām, par paša izvēlētu tematu patstāvīgi izstrādā kursa darbu.
Studentiem ir pieejamas individuālās konsultācijas, t.sk. tiešsaistes konsultācijas.
Patstāvīgo studiju un kursa darba prasību ievērošana, (arī kursa darba noformēšanā).
Laicīgi izstrādāts un nedēļu pirms darba aizstāvēšanas elektroniski iesūtīts kursa darbs.
Sagatavota kursa darba prezentācija, aizstāvēts kursa darbs.
1. Dukulis, I. Apgūsim jauno Powerpoint!: Microsoft Office PowerPoint. Rīga: Turība, biznesa augstskola, 2006. 141 lpp. 2. Geske I., Grīnfelds A., Kangro A., Kiseļova R. Ko skolēni zina un prot - kompetence lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs: Latvija OECD valstu Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 2009. Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte. Izglītības pētniecības institūts. Rīga: Latvijas Universitāte, 2010. 163 lpp. 3. Lasmanis A. Faktoru analīze. Rīga: Izglītības soļi, 2004. 53 lpp. 4. Uzulāns J. Skolotājs mūsdienu informatīvajā telpā. IV. Rīga: RaKa, 2005.
1. A Good Adult Educator in Europe. Recourse book. 2006. 2. Lasmanis A. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2. grāmata. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2002. 3. Katane I., Pēks L. Izglītības ekoloģija: starpdisciplinārs virziens mūsdienu izglītības pētniecībā. Jelgava: LLU,2006. 55 lpp. Skills supply and demand in Europe: Medium-term forecast up to 2020 CEDEFOP. Luxembourg: Publications office of the European Union 2010[tiešsaiste] [skatīts 09.04.2011.]. Pieejams: http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/3052_en.pdf
1. Mācību stundas prezentācija [tiešsaiste] [skatīts 20.11.2018.]. Pieejams: http://skolai.daba.lv/proj_materiali/macibu_materiali/d/PPprezentacija_prezent_rb_d.pdf 2. Profesionālā izglītība Latvijā [tiešsaiste] [skatīts 01.12.2018.]. Pieejams: http://www.cedefop.europa.eu/files/4134_lv.pdf 3. Profesiju standarti un profesionālās kvalifikācijas prasības [tiešsaiste] [skatīts 27.11.2018.]. Pieejams: https://visc.gov.lv/profizglitiba/standarti.shtml 4. Tuvinās izglītības un darba vidi [tiešsaiste] [skatīts 20.11.2018.]. Pieejams: http://www.izm.gov.lv/lv/aktualitates/1867-tuvinas-izglitibas-un-darba-
Obligātais kurss TF 1.līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmas „Profesionālās izglītības skolotājs” studentiem.