Kursa kods Peda2053
Kredītpunkti 1.50
Zinātnes nozareIzglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozareSkolas pedagoģija
Kopējais stundu skaits kursā40
Lekciju stundu skaits10
Semināru un praktisko darbu stundu skaits6
Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Studiju kurss veido priekšstatu par skolēnu mācību rezultātu izzināšanas veidiem, to atspoguļojumu izglītības dokumentos, skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanai izvirzītajām prasībām un veidiem (formatīvā, summatīvā, pa līmeņiem), iegūto rezultātu izvērtējuma lomu mācību procesā tālākās darbības plānošanā. Studenti iepazīstas ar pārbaudes darbu veidiem, formām un metodiskajiem paņēmieniem. Gūst zināšanas un prasmes pārbaudes darbu veidošanā un vērtēšanā.
• Zināšanas par skolēnu mācību rezultātu izzināšanas veidiem, to atspoguļojumu izglītības dokumentos;
• prasmes sagatavot pārbaudes darbus, objektīvi izvērtēt skolēnu mācību sasniegumus atbilstoši vērtēšanas kritērijiem un izmantot iegūtos rezultātus mācību procesa pilnveidei;
• kompetence - spēj veidot un vērtēt pārbaudes darbus, vērtēt projekta un citus radošos patstāvīgos darbus.
1 Skolēnu mācību rezultātu izzināšana, to atspoguļojums izglītības dokumentos.
2 Vērtēšanas sistēmas Eiropas valstīs. Atgriezeniskās saites loma mācību procesā.
3 Formatīvās un summatīvās vērtēšanas būtība.Zināšanu līmeņi.
4 Skolēnu mācību sasniegumu izzināšanai izmantotās pārbaudes darbu formas un metodiskie paņēmieni.
5 Pārbaudes darbu veidošanas matricas.
6 Vērtēšanas kritēriju atbilstība pārbaudes darbu veidam un grūtības pakāpei.
7 Praktiskais darbs: pārbaudes darba veidošana.
8 Praktiskais darbs: pārbaudes darba vērtēšana.
9 Pārbaudes darbos iegūto rezultātu izvērtējuma izmantošana mācību procesa pilnveidē.
10 Praktiskais darbs: pārbaudes darbos iegūto rezultātu izvērtējuma izmantošana mācību procesa pilnveidē.
11 Pieejamo mācību līdzekļu, izdales materiālu, uzskates līdzekļu izvērtējums, pielietošanas iespējas.
12 Praktiskais darbs: pieejamo mācību līdzekļu, izdales materiālu, uzskates līdzekļu izvērtējums, pielietošanas iespējas.
13 Skolēnu pašvērtējums un savstarpējais vērtējums pārbaudes darbos.
14 Skolēnu projektu un patstāvīgo radošo darbu organizēšana un rezultātu vērtēšana.
15 Praktiskais darbs: skolēnu projektu darbu vērtēšana.
16 Praktiskais darbs: skolēnu patstāvīgo radošo darbu vērtēšana.
ieskaite ar atzīmi.Savlaicīgi sagatavoti un iesniegti patstāvīgie darbi. 2. Līdzdalība un izpratne par semināra tematiem.
3. 80% lekciju apmeklējums
1. Betels Dž. Ievads pārbaudes darbu statistiskā analīzē. Rīga: Izglītības un zinātnes ministrija, 2003. 52 lpp.
2. Betels Dž. Rokasgrāmata pārbaudes darbu veidotājiem. Rīga: Izglītības un zinātnes ministrija, 2003. 84 lpp.
3. Black P. The Nature and Value of Formative Assessment. London. 2004. Raksts žurnālā, pieejams: http://imp.sagepub.com/content/6/3/7.full.pdf+html
4. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana. Rīga: Izglītības un zinātnes ministrija, ISAP, 2004.
1. Noteikumi par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem. [tiešsaiste]: MK noteikumi Nr.1027. Pieņemts: 19.12.2006.Stājas spēkā: 23.12.2006. [skatīts 04.06.2013.]. http://likumi.lv/doc.php?id=150407
2. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartiem un vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu standartiem. Mājsaimniecība. 20. pielikums. 2008. [tiešsaiste]: MK noteikumi Nr.715. Pieņemts: 02.09.2008.Stājas spēkā: 19.09.2008.Zaudē spēku: 06.06.2013. [skatīts 04.06.2013.]. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=181216
3. Prets D. Izglītības programmu pilnveide: pedagoga rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000, 383 lpp.
1. Skolotājs. Rīga: RaKa. ISSN1407-1045
2. Sākums. Rīga: Zvaigzne ABC. ISSN 1691-5917
3. Izglītība un kultūra. SIA Izglītības biznesa konsultācijas. ISSN 1407-4036
Obligātais kurss profesionālā bakalaura studiju programmā "Mājas vide izglītībā"