Kursa kods MatZ6003

Kredītpunkti 10.50

Rūpnieciskais dizains kokapstrādē III

Zinātnes nozareMateriālzinātne

Zinātnes apakšnozareKoksnes materiāli un tehnoloģija

Kopējais stundu skaits kursā280

Lekciju stundu skaits24

Semināru un praktisko darbu stundu skaits60

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits196

Kursa apstiprinājuma datums09.01.2018

Atbildīgā struktūrvienībaBūvniecības un kokapstrādes institūts

Kursa izstrādātājs

author

Kārlis Pugovičs

Mg. sc. ing.

Priekšzināšanas

MatZ5028, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē I

MatZ5029, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē II

Kursa anotācija

Turpinot zināšanu par rūpniecisko dizainu stiprināšanu, studenti šajā studiju kursā nostiprina iepriekšējos iegūto zināšanu bāzi ar zināšanām par Latvijas un latviešu dizainu, Latvijas dizaina stratēģiju, mārketingu, citām dizaina jomām, kā arī par dizaina vērtēšanu.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas
Atpazīt, izskaidrot un izprast nozīmi Dizaina straģējas dokumentiem, mārketingam un ar produkta dizainu saistītajām nozarēm (1. un 2. kontroldarbs)..
Prasmes
Veikt Dizaina analīzi, pārzināt produktam piesaistīt saistīto nozaru kompetences (1. un 2. kontroldarbs).
Kompetences
Patstāvīgi veikt saistīto nozaru darbu pārvaldību, vērtēt dizainu un veikt tajā labojumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem un mārketinga prasībām (1. un 2. kontroldarbs).

Kursa saturs(kalendārs)

L – lekcija,
PD – praktiskais darbs,
S – seminārs.
1. Latviešu un Latvijas dizains vēsturē. 3 L
2. Latviešu un Latvijas dizains mūsdienās. 3 L
3. Latvijas dizaina stratēģija. 2 L + S
4. Dizaina balvas, to nozīme un Latvijas sniegums. L + S
5. Mārketinga pieejas. L + S
6. Mārketinga stratēģija. 3 L
7. 1. kontroldarbs.
8. Normatīvo aktu prasības un to ietekme uz produkta dizainu. 3 L
9. Iepakojuma dizains. 3 L
10. Digitālais dizains. 3 L
11. Komunikāciju dizains. 3 L
12. Holistiska pieeja dizaina procesam. 3 L
13. Dizaina analīze. 3 L
14. Dizaina paraugi. 3 L
15. Dizaina vērtēšana. 3 L
16. 2. kontroldarbs.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

• Apmeklējums – ne mazāk par 75%.
• Sekmīgi aizpildītas visas semināru atskaites.
• Sekmīgs vērtējums par abiem kontroldarbiem.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Kopējais patstāvīgā darba stundu skaits: 196.
No tām semināros un praktiskajos darbos uzdoto uzdevumu izpildei 60 h,
patstāvīgām literatūras studijām – 136 h.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

1. kontroldarbs
Tests. Jautājumi par Latvijas dizaina vēsturi, stratēģiju un aktuālajiem notikumiem.
2. kontroldarbs
Dizaina vērtēšana saskaņā ar šajā un iepriekšējos studiju kursos iegūtajām zināšanām.

Obligātā literatūra

1. Mootee, I., Design Thinking for Strategic Innovation. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2013, 226 p.
2. Georgieva, M., 100 Ideas, That Changed Marketing, HubSpot. 100 p.
3. Smith, S. M., Albaum, G. S. Basic Marketing Research. Qualtrics Labs, 2013. 296 p.

Papildliteratūra

1. Latvijas Dizaina Stratēģija 2017. – 2020. Kultūras ministrija. Rīga, 2017. 32 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

https://www.dexigner.com/

Piezīmes

Studiju kurss iekļauts maģistra studiju programmas Koksnes materiāli un tehnoloģija specializācijas studiju kursu sadaļā.