Kursa kods MatZ6001

Kredītpunkti 10.50

Loģistika un mārketings kokrūpniecībā III

Zinātnes nozareMateriālzinātne

Zinātnes apakšnozareKoksnes materiāli un tehnoloģija

Kopējais stundu skaits kursā280

Lekciju stundu skaits24

Semināru un praktisko darbu stundu skaits60

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits196

Kursa apstiprinājuma datums09.01.2018

Atbildīgā struktūrvienībaBūvniecības un kokapstrādes institūts

Kursa izstrādātājs

author

Sigita Alksne

Dr. silv.

Priekšzināšanas

MatZ5026, Loģistika un mārketings kokrūpniecībā I

MatZ5027, Loģistika un mārketings kokrūpniecībā II

Aizstātais kurss

MatZM004 [GMTRM004] Loģistika un mārketings kokrūpniecībā III

Kursa anotācija

Studiju kurss paredz apgūta teorētiskās zināšanas, kas izmantojamas praktiskajā darbībā, ļaujot izprast un rast risinājumus piegāžu ķēdes loģistikas struktūru un elementus, sastādīt darbības plānus meža nozares operāciju loģistikas sistēmām, ievērojot ekonomikas, sociālās un vides aspektus, atlasīt un analizēt globālās un lokālās izmaiņas transporta un ražošanas vidē, kā arī tirgzinības stratēģisko lēmumu pieņemšanās koksnes tirgus jomā, analizēt tirgzinības elementus kontekstā ar globālo koksnes produkcijas tirgu, veikti tirgus izpēti un sagatavot mārketinga plānu.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas: iegūst padziļinātas praktiskas zināšanas koksnes tirgzinībā un kokrūpniecības loģistikā, par krājumu saimniecību un pasūtījumu noteikšanu (pārbaudes darbi un referāts).
Prasmes: prot izmantot iegūtās zināšanas praktiskajā darbā, pieņemt stratēģiskos lēmumus loģistikas un mārketinga jomā, optimizēt dažādus krājumu veidus un noliktavu saimniecības stratēģijas, savākt un izmantot tirgus informāciju, organizēt pakalpojumu, krājumu un pasūtījumu pārvaldību uzņēmumā, strādāt komandā un aktīvi diskutēt par aktuālām problēmām kokrūpniecības loģistikas, izejvielu un koksnes produktu tirgus jomā (pārbaudes darbi un referāts).
Kompetences: kompetenti analizē situāciju loģistikas un mārketinga jomā un izvērtē iegūtos rezultātus, spēj pieņemt lēmumus par nepieciešamo pasākumu veikšanu, izstrādāt darbības plānu un analizēt tā ietekmi uz uzņēmuma darbību, īpaši, kas attiecas uz krājumu veidošanu, noliktavu saimniecību un pasūtījumu novērtēšanu (pārbaudes darbi un referāts).

Kursa saturs(kalendārs)

1 Kokrūpniecības loģistikas un mārketinga funkcijas (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi)
2 Modernā kokrūpniecības ražošana un konkurence (1 lekcija, 1 praktiskais darbs)
3 Pakalpojuma līmenis (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi)
4 Loģistikas un mārketinga informatīvais nodrošinājums (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
5 Loģistikas un mārketinga attieksme pret dažādām precēm (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi)
6 Noliktavu saimniecība (1 lekcija, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
7 Preču izvietošana noliktavā (1 lekcija, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
8 Krājumi (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
9 Krājumu izmaksas (1 lekcija, 4 praktiskie darbi un 2 semināri)
10 Pasūtījuma lieluma noteikšana nenoteiktības apstākļos, balstoties uz iepriekšēja pārskata statistikas datiem (1 lekcija, praktiskie darbi, 4 praktiskie darbi un 2 semināri)
11 Pasūtījuma izpildes procesa nozīme uzņēmējdarbībā (2 lekcijas, 4 praktiskie darbi un 2 semināri)
12 Vienreizēja iepirkuma lieluma noteikšana (1 lekcija, 3 praktiskie darbi)
13 Iepirkuma lieluma noteikšana noteiktības un nenoteiktības apstākļos (1 lekcija, 1 praktiskais darbs)
14 "Tieši laikā” pieeja pasūtījuma lieluma noteikšanā (2 lekcijas, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
15 Pasūtījuma lieluma noteikšana nenoteiktības apstākļos, balstoties uz iepriekšēja pārskata statistikas datiem (1 lekcija, 2 praktiskie darbi un 2 semināri)
16 Kokrūpniecības loģistikas un mārketinga tendences (2 lekcijas, 4 praktiskie darbi un 2 semināri)

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Jābūt izpildītiem un aizstāvētiem visiem praktiskajiem darbiem un ņemta dalība semināros (vismaz 70% apjomā), iesniegtam un aizstāvētam referātam/pētījumam, uzrakstītam testam un kontroldarbam. Vērtējums ar atzīmi veidojas no kontroldarbos, testā un iesniegtā, aizstāvētā darba iegūto punktu (ballu) summas atbilstoši novērtējumu skalai 10 ballu sistēmā.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Praktiskajos darbos studentiem jāapgūst šādas tēmas:
•loģistikas un mārketinga informatīvais nodrošinājums mūsdienās un pieejamie rīki;
•krājumu un noliktavas izvietošanas nosacījumu vērtēšana un ietekmējošo izmaksu grupas novērtēšana;
•izejvielu un gatavās produkcijas piegādes ķēdes novērtējums;
•ietekmējošo faktoru identificēšana un novērtējums par krājumu un noliktavas saimniecību;
•transporta sistēmas izvēle un novērtēšana, nodrošinot tieši laikā piegādes nosacījumus.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Studiju kursa rezultātu vērtēšanā un vērtējuma iegūšanā būtiski, lai studenta apmeklējums ir virs 70% no kopējā nodarbība apmeklējuma, t.sk. no semināra apmeklējuma. Studiju kursā studentu zināšanu vērtēšana notiek 3 daļās, t.i., semestra laikā ir:
•jānokārto teorētiskais tests par studiju kursā pasniegtajām tēmām, kur mutiskas vai rakstveida atbildes ir sekmīgas, ja vismaz 40% no jautājumiem atbildēti pareizi;
•jāsagatavo referāts/pētījums atbilstošs MF metodiskajam noteikumiem studiju noslēguma darba izstrādē un referāts jāaizstāv prezentācija;
•jānokārto kontroldarbs, kur rakstveida atbildes ir sekmīgas, ja vismaz 40% no uzdevumiem atbildēti pareizi. Gala vērtējums veidojās kā vidēji svērtais vērtējums 10 ballu skalā no apmeklējuma (10%), no sekmīga nokārtota testa (20%), no sekmīga sagatavota un aizstāvēta referāta/pētījuma (45%) un sekmīgi nokārtota kontroldarba (25%).

Obligātā literatūra

• Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2008. 648 lpp.
• Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 1.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd.. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
• Praude V., Beļčikovs J. Loģistika. Rīga: Vaidelote, 2003. 541 lpp.
• Sprancmanis N. Biznesa loģistika. Rīga: Vaidelote, 2003. 360 lpp.

Papildliteratūra

• Juslin H., Hansen E. Strategic Marketing in the Global Forest Products Industries. Corvallis, OR, USA: Academic Press. 2003.
• Wilkinson A., Redman T. Ed Snipe and Mick Marchington. Managing With Total Quality Management: Theory and Practice. Basingstoke, London: Macmillan Press Ltd. 1998. 690 p.
• Kotler P. Marketing Management, The Millennium Edition. Prentice-Hall International, Inc., London, 2000., 708 p.

Periodika un citi informācijas avoti

• Laikraksts „Dienas Bizness” ISSN 1407-2041 Žurnāls „Baltijas koks” ISSN 1407-6667
• Forest Product Sociaty. ISSN 0015-7473
• Holz-Zentralblatt. ISSN 0018-3792
• Timber Trades Journal. Timber Industry Magazine. 1740-701X
• Forest Products Journal. Published by Forest Products Society. ISSN 0015-7473 Pieejams datubāzē EBSCO http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=f5h&jid=0N0&site=ehost-live LLU tīklā, kā arī izmantojot LLU IS lietotājkontu

Piezīmes

Studiju kurss iekļauts maģistra studiju programmas Koksnes materiāli un tehnoloģija specializācijas studiju kursa daļā