Kursa kods MežZ3061
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareLauksaimniecības un zivsaimniecības zinātnes, mežzinātne
Zinātnes apakšnozareMeža ekonomika un politika
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits22
Semināru un praktisko darbu stundu skaits10
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums24.09.2013
Atbildīgā struktūrvienībaBūvniecības un kokapstrādes institūts
Dr. silv.
Mg. sc. ing.
Ekon1002, Ekonomikas teorija
MežZ3060, Kokrūpniecības loģistika
Studiju kurss paredz apgūt teorētiskās zināšanas, kas izmantojamas praktiskajā darbībā, ļaujot izprast un rast risinājumus tirgzinības vadības stratēģisko lēmumu pieņemšanā koksnes tirgus jomā, pazīt mūsdienu tirgzinības elementus kontekstā ar globālo koksnes produkcijas tirgu, izmantot dažādas tirgzinības komunikācijas formas, sastādīt tirgus pārskatus koksnes produkcijas jomā.
Studiju kursa īstenošanas rezultātā tiek sagatavoti augsti kvalificēti speciālisti koksnes tirgzinības jomā, kuri spēj nepieciešamās teorētiskās zināšanas izmantot praktiskajā darbībā, kas ļauj izprast un rast risinājumus koksnes tirgzinības (mārketinga) vadības stratēģisko lēmumu pieņemšanā, ieņemt vadošus amatus uzņēmumos tirgzinības (mārketinga) funkciju īstenošanā. Studenti iegūst zināšanas koksnes tirgzinībā. Studenti prot izmantot savas zināšanas praktiskajā darbā, pieņemt stratēģiskos lēmumus koksnes tirgzinības jomā, pazīt mūsdienu tirgzinības elementus kontekstā ar globālo koksnes produktu tirgu, izmantot dažādas tirgzinības komunikācijas formas, savākt un izmantot tirgus informāciju, sastādīt tirgus pārskatus koksnes produktu tirgus jomā. Ir kompetenti analīzēt situāciju mārketinga jomā un izvērtēt iegūtos mārketinga aktivitāšu rezultātus, dot ieguldījumu jaunu zināšanas radīšanā, pieņemt lēmumus par nepieciešamo pasākumu veikšanu un veikt tirgus pētījumus.
1 Ievads – tirgzinība un tā attīstība
2 Tirgzinības stratēģiskā plānošana
3 Tirgzinības vide (mikro- un makrovide) un tās vērtējums
4 Koksnes tirgus un tirgzinības specifika
5 Tirgus izpēte un tirgzinības iespēju analīze
6 Tirgzinības (mārketinga) pētījumi
7 Tirgzinības informācijas sistēmas
8 Patēriņa un izmantotāju tirgus
9 Tirgus segmentēšana un mērķtirgus noteikšana
10 Tirgzinības (mārketinga) komplekts un tā stratēģijas
11 Produktu politika
12 Cenu politika
13 Sadales politika
14 Komunikāciju politika (produktu virzīšana tirgū)
15 Jaunu produktu izstrāde un ieviešana tirgū
16 Integrētās mārketinga komunikācijas formas un to speficika koksnes tirgū
Jāapmeklē vismaz 85 % nodarbību;jābūt izpildītiem un sekmīgi aizstāvētiem praktiskajiem darbiem; jāuzraksta un jāiegūst pozitīvs novērtējums eksāmenā.
1. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. 648 lpp.
2. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 1.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
3. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 2.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 340 lpp.
4. Tirgzinības pamati: mācību līdzeklis. 2.papildinātais izdevums. Rīga: Jumava, 2007. 312 lpp.
1. Kotler P. Marketing Management. The Millennium Edition. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall, 2000. 718 p.
2. Juslin H., Hansen E. Strategic Marketing in the Global Forest Products Industries. Corvallis, OR, USA, 2002. 978 p.
3. Armsa B. Vietējais mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 144 lpp.
1. Laikraksts "Holz-Zentralblatt", ISSN 0018-3792
2. Žurnāls "Baltijas Koks", ISSN 1407-6667
3. Žurnāls "ForestProductSociaty", ISSN 00157473
Studiju kurss iekļauts MF studiju programmas Kokapstrāde pilna laika klātienes un nepilna laika neklātienes studijās specializācijā (Koksnes produktu mārketings un loģistika) brīvās izvēles daļā.