Kursa kods MākZP035
Kredītpunkti 1.50
Zinātnes nozareMākslas zinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā40
Lekciju stundu skaits4
Laboratorijas darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits24
Kursa apstiprinājuma datums10.03.2015
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Mg. art.
Gleznošana veido izpratni un zināšanas par krāsu uztveri, to nozīmi, tonalitāti; krāsu kompozīcijas pamatprincipiem, to pielietojumu glezniecības žanros, stilos, tehnikās un paņēmienos; attīsta krāsu un formas izjūtu, radošo, tēlaino domāšanu. Veido un attīsta gleznošanas prasmes, realizē radošu praktisku darbību ar krāsu, faktūru, formu un materialitātes daudzveidību.
• Zināšanas: iegūtas teorētiskas zināšanas un izpratne par krāsu uztveri, to nozīmi, tonalitāti; krāsu kompozīcijas; glezniecības jēdzieniem, stiliem tehnikām, žanriem un pamatprincipiem, to pielietojumu: krāsu, reljefa, apjoma, formas attēlošanu, savstarpējās sakarības.
• Prasmes: prasmes radoši un patstāvīgi darboties krāsu, formu variācijās un izteiksmes veidos plaknē un apjomā ( skices, darba lapas, klusās dabas, krāsu kompozīcijas, uzstādījumi, kopijas, kolāžas, telpiski objekti u.c.).
• Kompetence: spēj patstāvīgi izmantot zināšanas un prasmes, lai izgatavotu un izmantotu radoši praktiskos darbus kā mācību metodiskos materiālus un uzskates līdzekļus; spēj radoši un patstāvīgi domāt un darboties krāsu kompozīcijas, gleznošanas darbu veidošanā, analizēt un vērtēt darba kvalitāti, argumentēti spriest, uzklausīt un novērtēt otru un cienīt cita viedokli; spēj IKT zināšanas un prasmes pielietot gleznošanas darbu un prezentāciju izstrādē.
1 Gleznošanas jēdzieni, raksturlielumi.
2 Glezniecības iedalījums.
3 Gleznošanai nepieciešamie materiāli, darba rīki, instrumenti.
4 Glezniecības žanri, tehnikas.
5 Krāsu uztvere, iedalījums, nozīme.
6 Priekšmeta lokālā krāsa. Krāsu tumši-gaišās un silti-vēsās attiecības.
7 Krāsu, faktūru uzklāšanas veidi, iespējas.
8 Laukuma kompozīcijas ideja, izveide, idejas realizācija.
9 Uzstādījuma veidošana.
10 Klusā daba I. Ideja, laukuma sadalījums.
11 Klusā daba I. Krāsu un tehniku izvēle.
12 Kopija. Ahromatiskā krāsu gammā.
13 Kolāža.
14 Kopija. Hromatiskā krāsu gammā.
15 Krāsu attiecības.
16 Krāsu salikumi.
Radoši izpildīti praktiskie darbi atbilstoši tēmām un uzdevumiem. Pārbaudes veids - ieskaite.
1. Lanerī-Dažāna N. Glezniecības enciklopēdija. 2.daļa. Rīga: Jumava, 2005. 265 lpp.
2. Smits R. Mākslinieka rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 384 lpp.
3. Frida R. Karasā P., Markadē I. Mākslas enciklopēdija, glezniecības virzieni. Rīga: Jumava, 2002. 239 lpp.
4. Иттен И. Искусство цвета. Москва: Д. Аронов, 2004. 95 c.
1. Gombrihs E. H. Mākslas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 544 lpp.
2. Kagaine Z. Tēlainā domāšana vizuālajā mākslā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2005. 66 lpp.
3. Briška I. Kompozīcija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 52 lpp.
1. Dizaina studija. Rīga: Neputns, Nr.2 (24), 2010. ISSN 0868-8249.
2. Studija. Rīga: Neputns, Nr.4 (34), 2004. ISSN 1407-3404.
3. Studija. Rīga: Neputns, Nr.6 (39), 2004. ISSN 1407-3404
Obligātais studiju kurss TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Mājas vide izglītībā” pilna un nepilna laika studijās.