Kursa kods LauZ2036
Kredītpunkti 1.50
Zinātnes nozareVides inženierija un enerģētika
Zinātnes apakšnozareLauksaimniecības inženierzinātne
Kopējais stundu skaits kursā40
Lekciju stundu skaits8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits8
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits24
Kursa apstiprinājuma datums10.03.2015
Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts
Dr. sc. ing.
Dr. sc. ing.
Studiju kurss mērķis ir aplūkot inženierdarba specifiku, inženieruzdevumu risināšanas stratēģiju un metodes, inženierdarba racionālu organizāciju, kā arī darbu noformēšanas noteikumus un iegūto zināšanu praktisko pielietojumu ar specialitāti saistīta inženierdarba izpildē.
• Zināšanas par sistēmisko pieeju inženieruzdevumu risināšanā, pētīšanas metodēm un paņēmieniem, teorētisko un empīrisko pētījumu veikšanu, pētījumu rezultātu ieguves, apstrādes un novērtēšanas metodēm;
• prasmes izvēlēties pētījuma tematu, izvirzīt pētījuma mērķi un hipotēzi, meklēt un apstrādāt informāciju, izvēlēties piemērotu pētījumu metodiku un to realizēt, noformēt pētījuma pārskatu un to prezentēt;
• kompetence, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, veikt ar specialitāti saistītas problēmas izpēti un dot savu risinājumu, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli.
1. Inženieris un inženierdarbs. Inženierdarba saturs. (1 h lekc.)
2. Pētījumu temata izvēles kritēriji. (1 h prakt.d.)
3. Sistēmas un to analīze inženierdarbā. (1 h lekc.)
4. Pētniecības darbs kā sistēma. (1 h lekc.)
5. Informācijas meklēšana. (1 h prakt.d.)
6. Informācijas apstrāde. (1 h prakt.d.)
7. Pētījumu uzdevuma formulēšana. (1 h prakt.d.)
8. Darba hipotēze un darba virziena pamatošana. (1 h lekc.)
9. Pētījumu metodikas izvēle. (1 h prakt.d.)
10. Sistēmanalīze. (1 h prakt.d.)
11. Modelis, tā definīcija un veidošanas nepieciešamība. (1 h lekc.)
12. Empīriskās pētīšanas veidi. (1 h prakt.d.)
13. Empīrisko pētījumu rezultātu formas. (1 h lekc.)
14. Pētījumu rezultātu apstrāde. (1 h prakt.d.)
15. Pētījumu efektivitāte un darba noslēgums. (1 h lekc.)
16. Inženierdarba racionālas organizācijas pamatprasības. (1 h lekc.)
Akumulējošā ieskaite ar atzīmi.
Izstrādāti visi praktiskie darbi; sekmīgi izpildīti četri kontroldarbi. Katrs kontroldarbs tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. Kontroldarbus var pildīt tikai norādītajos laikos.
Gatavošanās kontroldarbiem un praktiskajiem darbiem.
Students sekmīgu atzīmi par kontroldarbu var iegūt, ja vismaz 50% jautājumu atbildēti pareizi. Ieskaites atzīmi aprēķina kā vidējo aritmētisko no kontroldarbu vidējās atzīmes.
1. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana / K.Mārtinsones un A.Piperes red. – Rīga: RSU, 2019. – 311 lpp.
2. Marder M. Research methods for science. – NY: Cambridge University Press, 2011. – 227 p.
3. Creswell J.W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. – California: Sage, 2009. – 260 p.
1. Arhipova I., Bāliņa S. Statistika ekonomikā. Risinājumi ar SPSS un Microsoft Excel: mācību līdzeklis. – Rīga: Datorzinību centrs, 2003. – 352 lpp.
2. Prezentēšana: mācību līdzeklis [kompaktdisks]. – Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2004.
3. Holman J.P. Experimental methods for engineers: 6th edition. – McGraw-Hill, Inc., 2005. – 616 p. (Pieejama pie kursa atbildīgā mācībspēka)
Studiju kurss iekļauts TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Tehniskais eksperts” obligātajā daļā pilna un nepilna laika studijās.