Kursa kods InfT5046
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums06.09.2022
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Dr. sc. comp.
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par programmatūras kvalitātes novērtēšanu. Kursā apgūst programmatūras kvalitātes modeļa struktūru, iekšējās un ārējās kvalitātes un lietošanas kvalitātes modeli, kā arī aplūko programmatūras produkta kvalitātes raksturiezīmes un to novērtēšanas paņēmienus. Sīkāk tiek analizētas programmatūras produkta ārējās, iekšējās un lietošanas kvalitātes metrikas. Studenti tiek iepazīstināti ar programmatūras mērīšanas procesu un programmatūras produkta kvalitātes standartu attīstību, kā arī ar programmu izvērtēšanu, klasifikācijas līmeņiem un veidiem un etalonuzdevumu izmantošanu.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zina par programmatūras produkta kvalitātes modeļiem, tajos ietvertajām raksturiezīmēm un programmatūras kvalitātes novērtēšanas procesiem - (praktiskie darbi); •prot organizēt programmatūras produkta mērīšanas procesa aktivitātes un risināt uzdevumus, kas saistīti ar programmatūras produkta kvalitātes uzlabošanu - (praktiskie darbi); •spēj strādājot grupā vai, veicot darbu patstāvīgi, izvēlēties un izmantot piemērotu kvalitātes modeli, organizēt kvalitātes novērtēšanas pasākumus un vadīt tos, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli - (praktiskie darbi).
1 Kvalitātes jēdzienu daudzveidība -1(L)
2 Kvalitātes modeļi programmatūras dzīves ciklā -2(L)
3 Patstāvīgo darbu uzdevumu apskate -2(P)
4 Programmatūras iekšējās kvalitātes modelis -2(L)
5 Programmatūras ārējās kvalitātes modelis -2(L)
6 Programmatūras novērtēšanas procesa struktūra -2(P)
7 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no izstrādātāja viedokļa -1(L)
8 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no programmatūras ieguvēja viedokļa -1(L)
9 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no neatkarīgo vērtētāju viedokļa -1(L)
10 Ārējo un iekšējo metriku savstarpējā atbilstība -1(L)
11 Programmatūras lietošanas kvalitātes modelis -1(L)
12 Programmatūras produkta kvalitātes novērtēšanas sagatavošana -2(L)
13 Konkrēta programmatūras produkta kvalitātes raksturiezīmju novērtēšana -1(L)
14 Metriku vērtību noteikšana -1(L)
15 Patstāvīgo darbu apskate -6(P)
16 Patstāvīgo darbu apskate -6(P)
Studentiem ir aktīvi jāpiedalās visu praktisko darbu izpildē, obligāti jābūt izpildītiem un sekmīgi novērtētiem visiem patstāvīgiem darbiem.
Studentiem patstāvīgi jāapgūst papildu informācija par lekcijās aplūkotajām tēmām. Patstāvīgo darbu uzdevumi tiek izanalizēti praktisko nodarbību laikā, studentiem patstāvīgi jāsagatavo analītisks apraksts par katra darba tēmu.
Patstāvīgā darba uzdevumi tiek saistīti ar lekcijās apgūtajiem programmatūras kvalitātes modeļiem.
Ieskaites atzīme veidojas kā vidējā atzīme no praktisko darbu vērtējuma. Atzīmi iespējams paaugstināt, atbildot uz teorētiskiem jautājumiem par kursā aplūkotām tēmām.
1.ISO/IEC 9126-1:2001. Software engineering – Product quality – Part 1: Quality model (LVS Standards Reading Room)
2.ISO/IEC 25030:2007. Software engineering – Software product Quality Requirements and Evaluation (SquaRE) – Quality requirements (LVS Standards Reading Room)
3.Capers J. Software Assessments, Benchmarks and Best Practices. Addison-Wesley Information Technology Series, 2000 (ITF DSK)
1.Pressman R.S. Software Engineering. A Practitioner's Approach. European Adaptation. 7th edition. New York: McGraw-Hill Higher Education, 2010.
ITF maģistra akadēmiskā studiju programma „Informācijas tehnoloģijas”.