Kursa kods InfT5046

Kredītpunkti 3

Programmatūras kvalitāte

Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits12

Semināru un praktisko darbu stundu skaits12

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57

Kursa apstiprinājuma datums06.09.2022

Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts

Kursa izstrādātājs

author prof. (Emeritus)

Rudīte Čevere

Dr. sc. comp.

Kursa anotācija

Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par programmatūras kvalitātes novērtēšanu. Kursā apgūst programmatūras kvalitātes modeļa struktūru, iekšējās un ārējās kvalitātes un lietošanas kvalitātes modeli, kā arī aplūko programmatūras produkta kvalitātes raksturiezīmes un to novērtēšanas paņēmienus. Sīkāk tiek analizētas programmatūras produkta ārējās, iekšējās un lietošanas kvalitātes metrikas. Studenti tiek iepazīstināti ar programmatūras mērīšanas procesu un programmatūras produkta kvalitātes standartu attīstību, kā arī ar programmu izvērtēšanu, klasifikācijas līmeņiem un veidiem un etalonuzdevumu izmantošanu.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zina par programmatūras produkta kvalitātes modeļiem, tajos ietvertajām raksturiezīmēm un programmatūras kvalitātes novērtēšanas procesiem - (praktiskie darbi); •prot organizēt programmatūras produkta mērīšanas procesa aktivitātes un risināt uzdevumus, kas saistīti ar programmatūras produkta kvalitātes uzlabošanu - (praktiskie darbi); •spēj strādājot grupā vai, veicot darbu patstāvīgi, izvēlēties un izmantot piemērotu kvalitātes modeli, organizēt kvalitātes novērtēšanas pasākumus un vadīt tos, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli - (praktiskie darbi).

Kursa saturs(kalendārs)

1 Kvalitātes jēdzienu daudzveidība -1(L)
2 Kvalitātes modeļi programmatūras dzīves ciklā -2(L)
3 Patstāvīgo darbu uzdevumu apskate -2(P)
4 Programmatūras iekšējās kvalitātes modelis -2(L)
5 Programmatūras ārējās kvalitātes modelis -2(L)
6 Programmatūras novērtēšanas procesa struktūra -2(P)
7 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no izstrādātāja viedokļa -1(L)
8 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no programmatūras ieguvēja viedokļa -1(L)
9 Programmatūras kvalitātes novērtēšanas no neatkarīgo vērtētāju viedokļa -1(L)
10 Ārējo un iekšējo metriku savstarpējā atbilstība -1(L)
11 Programmatūras lietošanas kvalitātes modelis -1(L)
12 Programmatūras produkta kvalitātes novērtēšanas sagatavošana -2(L)
13 Konkrēta programmatūras produkta kvalitātes raksturiezīmju novērtēšana -1(L)
14 Metriku vērtību noteikšana -1(L)
15 Patstāvīgo darbu apskate -6(P)
16 Patstāvīgo darbu apskate -6(P)

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Studentiem ir aktīvi jāpiedalās visu praktisko darbu izpildē, obligāti jābūt izpildītiem un sekmīgi novērtētiem visiem patstāvīgiem darbiem.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Studentiem patstāvīgi jāapgūst papildu informācija par lekcijās aplūkotajām tēmām. Patstāvīgo darbu uzdevumi tiek izanalizēti praktisko nodarbību laikā, studentiem patstāvīgi jāsagatavo analītisks apraksts par katra darba tēmu.
Patstāvīgā darba uzdevumi tiek saistīti ar lekcijās apgūtajiem programmatūras kvalitātes modeļiem.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Ieskaites atzīme veidojas kā vidējā atzīme no praktisko darbu vērtējuma. Atzīmi iespējams paaugstināt, atbildot uz teorētiskiem jautājumiem par kursā aplūkotām tēmām.

Obligātā literatūra

1.ISO/IEC 9126-1:2001. Software engineering – Product quality – Part 1: Quality model (LVS Standards Reading Room)
2.ISO/IEC 25030:2007. Software engineering – Software product Quality Requirements and Evaluation (SquaRE) – Quality requirements (LVS Standards Reading Room)
3.Capers J. Software Assessments, Benchmarks and Best Practices. Addison-Wesley Information Technology Series, 2000 (ITF DSK)

Papildliteratūra

1.Pressman R.S. Software Engineering. A Practitioner's Approach. European Adaptation. 7th edition. New York: McGraw-Hill Higher Education, 2010.

Piezīmes

ITF maģistra akadēmiskā studiju programma „Informācijas tehnoloģijas”.