Kursa kods InfT4001
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Dr. sc.ing.
Kurss nostiprina izpratni par informācijas analīzes pielietojumu, akcentē pazīstamākās metodes anketu datu analīzē, sniedz padziļinātas zināšanas par lietotņu izmantošanu aptaujas datu apstrādē. Kursā tiek izskatīta pētījuma loģika un uzsvērta statistikas loma precīzu spriedumu ieguvē, sākot no pētījuma izlases aprēķināšanas līdz pētījuma atskaites noformēšanai. Studenti iemācās izvēlēties atbilstošu datu apstrādes metodiku, pamatot izvēli noteiktiem pētniecības mērķiem, rast piemērotus līdzekļus informācijas elektroniskai apstrādei.
Pēc studiju kursa studijām studentam būs:
• zināšanas un padziļināta izpratne par anketu datu analīzes iespējām saskaņā ar izvirzītajiem pētījuma uzdevumiem;
• prasmes pielietot galvenās datu apstrādes metodes un atbilstošu programmatūru anketu datu analīzei;
• kompetence analizēt, sistematizēt datu apstrādes rezultātus un sagatavot tos pētījuma prezentācijai.
1 Pētījuma loģika, aptaujas metode, iegūto datu apstrādes nozīme
2 Anketas plānošana un konstruēšana aptaujas veikšanai
3 Izlases apjoma aprēķināšana un lietotnes izlases apjoma aprēķināšanai
4 Elektroniskā anketa
5 Datu bāzes veidošanas pamatprincipi
6 Iepazīšanās ar SPSS vidi
7 Iepazīšanās ar citām populārākajām lietotnēm anketu apstrādei
8 Ievads datu apstrādē ar brīvas pieejas lietotnēm
9 Datu apstrādes metožu apskats
10 Datu primārā analīze
11 Kontingences analīze
12 Kvalitatīvu pazīmju saistības mēri
13 Citas sarežģītākas metodes datu apstrādei
14 Iespējas aptaujas datu prezentēšanai
15 WWW tehnoloģijas aptaujas datu ieguvei.
16 Studentu patstāvīgā darba prezentācijas un diskusijas
Ieskaites ar atzīmi vērtējums ir atkarīgs no semestra kumulatīvā vērtējuma: prezentēts patstāvīgais darbs anketēšanas rezultātu apstrādē vai nolasīts referāts par anketu apstrādes datorizācijas iespēju izpēti (70%); notikusi aktīva dalība visos semināros (30%).
1. Paura L., Arhipova I. Neparametriskas metodes. SPSS datorprogramma. Jelgava: LLKC, 2002. 148 lpp.
2. Raizs Ļ. Matemātiskās metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa, 2000. 296 lpp.
3. Бююль А., Цёфель П. SPSS: искусство обpaбoтkи инфopмaции. Мoсkвa–Пeтepбуpг–Kиeв: ДиаСофт, 2002. 601 c.
4. Foddy W. Constructing questions for interviews and questionnaires: theory and practice in social research. Cambridge : Cambridge University Press, 1995. 227 p.
1. Aizpuriete V. MS Excel profesionālai izglītībai. – Rīga: Mācību grāmata, 2002. –252 lpp
2. Cramer D. Fundamental Statistic for Social Research. Step by step Calculations and Computer Techniques Using SPSS for Windows. – London: 1998. – 480 p
3. Бююль А., Цёфель П. SPSS: искусство обpaбoтkи ифopмaции. – Мoсkвa – Пeтepбуpг – Kиeв: 2002. –601 c
Obligātais kurss LIF studiju programmā "Ainavu arhitektūra" un izvēles kurss visu fakultāšu maģistrantūras studentiem.