Kursa kods InfT2022
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Kursa apstiprinājuma datums20.02.2013
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Mg. sc. ing.
Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības(līm.)
Aplūkotas attēlu apstrādes programmu iespējas un darba vides. Tiek apgūta attēlu novērtēšana un retušēšana, perspektīvas, tonālo, krāsu un asuma korekcija, kolāžu izveide, teksta pievienošana, dažādu efektu pielietošana, 3D elementu un dinamisko attēlu izveide u.tml. Kā galamērķis attēlu apstrādei tiek izvirzīta to sagatavošana drukai, fotolaboratorijai vai publicēšanai WEB.
• Zināšanas par divdimensiju grafikas izmantošanas iespējām un pielietojuma sfērām;
• prasmes pielietot divdimensiju grafikas izveides un apstrādes rīkus dizaina attēlu izstrādes procesā;
• kompetence, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, prast izstrādāt informācijas vizuālā materiāla sagatavošanu un saglabāšanu.
1 Datorgrafikas veidi un to pielietojums. Attēlu datu formāti, kompresijas pamatprincipi.
2 Programmas darba vide, tās raksturojums.
3 Slāņi, darbs ar slāņiem (slāņu kārtošana, efekti, stili, korekcija).
4 Attēla daļu atlasīšana, maskas, to pielietojums.
5 Attēla daļu atlasīšana, maskas, to pielietojums.
6 Attēlu skenēšana, importēšana, izmēru proporciju un izšķirtspējas korekcija.
7 Digitālo attēlu biežāk sastopamās nepilnības un to novēršanas iespējas.
8 Retuša, tonālā un krāsu korekcija attēla daļām pielietojot rīkus - Healing Brush, Patch, Dodge, utt..
9 Attēla krāsu korekcija - aizvietošana, saskaņošana, dinamiskais diapazons, korekcijas gamma, utt..
10 Kompozīcijas veidošanas pamatprincipi, kolāžu izstrāde.
11 Krāsaina attēla pārveidošana par melnbaltu, melnbalta attēla tonēšana.
12 Vektorgrafikas elementi - ģeometrisku objektu, līkņu veidošana, korekcija.
13 Filtru veidi un pielietojums attēlu koriģēšanā.
14 Datnes apstrāde un iestatījumu sinhronizēšanas iespējas.
15 3D elementu un dinamisko attēlu izveides iespējas un pamatprincipi.
16 Sagatavošana drukai, fotolaboratorijai un publicēšanai WEB.
Izpildīti un atrādīti visi laboratorijas darbi, sekmīgi nokārtotas ieskaites.
1. Simonovičs S.V., Jevsejevs G.A, Aleksejevs A.G.. Datorgrafika. Rīga: Kamene, 2001. 221 lpp.
2. Digitālā fotogrāfija.Maikls Raits; [no angļu valodas tulkojusi Daina Siliņa]. Rīga : Zvaigzne ABC, 2006. 239 lpp.
3. Shufflebotham. Photoshop soli pa solim /Roberts Šaflbotems ; [no angļu val. tulk. Vairis Strazds]. Lielvārde : Lielvārds, 2004. 240 lpp.
4. Fotografēšana Džons Hedžko; [no angļu val. tulk. Mārtiņš Zelmenis]. Rīga: Zvaigzne ABC, 2001. 264 lpp.
1. Burns Stephen. Фотомагия Photoshop.Стивен Бернс. Санкт-Петербург : БХВ-Петербург, 2005. 448 c. Nav LLU FB. Ir ALEPH Kopkatalogā.
2. Базылев Г. В. Photoshop CS. Москва [и др.]: Диалектика, 2006. 606 c.
3. http://photoshop.demiart.ru/
1. Adobe Photoshop Focus Guide UK
2. Practical Photography. Published by Bauer Media. ISSN: 0032-6445.
3. КомпьюАрт.
Izvēles studiju kurss paredzēts visu fakultāšu pilna un nepilna laika studijās.