Kursa kods InfT1037

Kredītpunkti 1.50

Datorgrafika

Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā40

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits40

Kursa apstiprinājuma datums17.11.2022

Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts

Kursa izstrādātājs

author pasn.

Inga Viļumsone

Mg. sc. ing.

Priekšzināšanas

InfT3024, Datorgrafika

Aizstātais kurss

InfTK006 [GINTK006] Datorgrafika

Kursa anotācija

Kursa darba mērķis ir pielietot un nostiprināt studenta teorētiskās pamatzināšanas par trīsdimensiju grafikas vispārējiem principiem un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Kursa darba izstrādes procesā studējošie attīsta un pilnveido praktiskās iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• zin un spēj parādīt teorētiskās zināšanas par trīsdimensiju grafikas izmantošanas iespējām un pielietojuma sfērām;
• prot definēt kursa darba temata aktualitāti, mērķi un uzdevumus, izvēlēties un lietot piemērotākās metodes tā izstrādāšanā;
• prot izmantot modelēšanas rīkus, veidot trīsdimensiju modeļus, telpiskus attēlus un animācijas;
• spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli, publiski aizstāvēt darba rezultātus (kursa darba prezentācija un aizstāvēšana).

Kursa saturs(kalendārs)

1. Kursa darba tēmas izvēle un saskaņošana ar vadītāju -1h.
2. Iepazīšanās ar metodiskiem norādījumiem kursa darba izstrādāšanai un aizstāvēšanai - 1h.
3. Izvēlētas tēmas un mērķauditorijas raksturojums. Līdzīgi izstrādātu produktu izpēte un analīze - 1h.
4. Trīsdimensiju scēnas scenārija izveide un izstrādes metodes - 2h.
5. Objektu un vides modeļu izstrāde – 3h.
6. Materiālu un tekstūru lietojums - 3h.
7. Animācijas izveide un rediģēšana. Kameras un gaismu iestatījumi. Renderings - 4h.
8. Kursa darba aizstāvēšana - 1h.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Praktiski izstrādāts, aprakstīts un aizstāvēts animēts trīsdimensiju modelis vai scēna.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Students atbilstoši norādītajai darba tēmai no kursa vadītāja patstāvīgi izstrādā kursa darbu, konsultējoties ar kursa darba vadītāju, studējot literatūru un Internet resursvietnes.
Izstrādātais kursa darbs jāiesniedz e-studijās līdz noteiktam termiņam.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Darbs tiek vērtēts 10 baļļu sistēmā.
Kursa darba vadītājs organizē publisku aizstāvēšanu.
Kursa darba atzīmi veido:
• animēts trīsdimensiju modeļa izstrādes kvalitāte (60%);
• kursa darba apraksta kvalitāte (30%);
• kursa darba prezentācija un atbildes uz jautājumiem (10%).

Obligātā literatūra

• Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
• The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste].
Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists

Papildliteratūra

• Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf)

Piezīmes

Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.