Kursa kods Ekon6047
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareTirgzinība
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Kursa apstiprinājuma datums27.09.2011
Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts
Dr. habil. oec.
Maģistranti apgūst zināšanas par tirgus darbības pricipiem, kā arī par valsts, privātā sektora un sabiedrisko organizāciju lomu tirgus procesu norisē. Studiju procesā tiek apgūtas mārketinga menedžmenta, tirgus pētījumu, patērētāju uzvedības vadīšanas prasmes un klientu attiecību menedžments.
• Zināšanas – spēj parādīt padziļinātas zināšanas par produktu, pakalpojumu, darbaspēka un vērtspapīru tirgu, par tirgus analīzes metodēm, kas atbilst jaunākajiem atklājumiem mārketingā, kā arī nodrošina pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē.
• Prasmes – spēj patstāvīgi izmantot mārketinga teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbu tirgus darbības koncepciju izpētē. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem mārketinga aspektiem gan ar speciālistiem, gan arī nespeciālistiem.
• Kompetence – spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas mārketinga zinātniskās un profesionālās problēmas, pamatot lēmumus un, ja nepieciešams, veikt papildus tirgus izpētes analīzi.
1 Mārketinga būtība, process un koncepcijas
2 Mārketings un sabiedrība: sociālā atbildība un mārketinga ētika
3 Mārketinga vide un stratēģiskā plānošana
4 Patērētāju uzvedības modeļi un klientu attiecību menedžments
5 Mārketinga informācijas sistēma un tirgus izpēte
6 Konkurences priekšrocības un konkurētspējas nodrošināšana
7 Tirgus segmentēšana, mērķa tirgus noteikšana un pozicionēšana.
8 Produkta piedāvājuma veidošana
9 Jauna produkta attīstīšana un produkta dzīves cikls
10 Pakalpojumu mārketings
11 Cenu veidošanas stratēģijas
12 Preču un pakalpojumu virzīšana tirgū
13 Masu un personīgās komunikācijas īstenošana
14 Produkta noieta organizēšana
15 E-komercijas nozīme mārketinga funkciju īstenošanā
16 Mārketinga plāna struktūra un saturs
Kursa apguves laikā maģistrantu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos maģistrantiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot maģistranta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Lai maģistrants tiktu pielaists pie eksāmena kārtošanas, tam ir jāsagatavo un docētājam jāiesniedz patstāvīgi veicamo uzdevumu pārskati.
Kurss noslēdzas ar eksāmenu.
1. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. sēj. 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. sēj. 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
3. Kotler P., Keller K. Marketing management. Upper Saddle River : Pearson, 2006. 729 p.
4. Kent R. Marketing research: approaches, methods and applications in Europe. London: Thomson Learning, 2007. 592 p.
1. Dubois P.L., Jolibert A., Mūhlbacher H. Marketing management: a value creation process. New York : Palgrave Macmillan, 2007. 466 p.
2. Ferrell O.C., Hartline M. D. Marketing strategy. Mason, Ohio: Thomson, 2008. 717 p.
3. Fill C. Marketing Communications: engagements, strategies and practice. Harlovv : Prentice Hall, 2006. 911 p.
1. European Journal of Marketing. Published by Emerald Insight. ISSN: 0309-0566.
2. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice. ISSN: 1069-6679. Pieejams arī: http://www.tandfonline.com/loi/mmtp20#.VOHJ3Cy8pCg
3. Journal of Consumer Marketing. Published by Emerald Group Publishing Limited. ISSN: 0736-3761.
Obligātais kurss ESAF akadēmiskā maģistra studiju programmā "Ekonomika".