Kursa kods Ekon5133

Kredītpunkti 3

Patērētāju uzvedība

Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība

Zinātnes apakšnozareTirgzinība

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits12

Semināru un praktisko darbu stundu skaits12

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57

Kursa apstiprinājuma datums04.11.2014

Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Aija Eglīte

Dr. oec.

Priekšzināšanas

Ekon6047, Mārketings

Kursa anotācija

Studiju kursa mērķis – iepazīstināt studentus ar patērētāja uzvedību, patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, ar preču un pakalpojumu virzīšanas iespējām tirgū, ievērojot patērētāju intereses un nodrošinot patērētāju apmierinātību ar precēm un pakalpojumiem. Kursa apguves rezultātā maģistranti iegūst zināšanas par patērētāju uzvedību, to daudzveidību un klasificēšanas iespējām, ka arī iegūst iemaņas patērētāja uzvedības analīzei un prognozēšanai, kas dot iespēju veikt pētījumus par patērētāju uzvedību, lai nodrošināt uz patērētāju orientētā uzņēmuma darbību.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Zināšanas – par patērētāju uzvedību, par patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu, motivāciju, par patērētāju vajadzībām un to apmierināšanas iespējām un mehānismiem no pārdevēju, ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju puses, neaizskarot patērētāja intereses. • Prasmes – studenti būs spējīgi apzināt un izvērtēt patērētāju-klientu specifiskās vajadzības un intereses un efektīvāk apmierināt tās, pilnveidot uzņēmumu darbību, paaugstinot klientu vajadzības apmierināšanas un apkalpošanas līmeņus, ka arī veikt pētījumus patērētāju uzvedības prognozēšanai.
• Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās iemaņas uzņēmumu darbības optimizācijai, liekot uzsvaru uz klienta interesēm un radītu jaunas pozitīvās un konstruktīvās pieejas patērētāju un uzņēmējdarbības veicēju efektīvas mijiedarbības un stratēģiskās vadības nodrošināšanai, kā arī kompetences zinātnisku pētījumu veikšanai patērētāju uzvedības jomā.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Ievads patērētāju uzvedības pētījumos
2 Patērētāju uzvedības evolūcija
3 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori
4 Patērētāju motivācija
5 Ārējās vides ietekme uz patērētāju interesēm
6 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori
7 Patērētāju zināšanas
8 Patērētāju uzvedības pētīšanas metodes
9 Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
10 Kontaktu veidošana ar patērētāju
11 Patērētāju viedokļu veidošana
12 Ģimenes un mājsaimniecības ietekme
13 Patērētāju ietekmēšana
14 Patērētāju uzvedības ekonomiskie modeļi
15 Patērētāju neapmierinātības sekas un riski
16 Uz patērētāju orientēta mārketinga stratēģija

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Jāapmeklē vismaz 85% nodarbību un jāprezentē mājas darbs. Ieskaites vērtējums ir atkarīgs no semestra kumulatīvā vērtējuma: 1.kontroldarbs: 10 punkti; 2.kontroldarbs: 10 punkti; mājas darbs: 30 punkti; darbs semināra nodarbībās: 10 punkti; ieskaite: 40 punkti. 10 punkti veido ieskaites atzīmes 1 balli.

Obligātā literatūra

1. Schiffman L., Kanuk L. Consumer Behaviour. 9th Ed. Prentice Hall, 2006. 489 p.
2. Krasko V., Voronovs V. Patērētāju uzvedība: sociālekonomisko faktoru reģionālā pētījuma pieredze. Daugavpils: Daugavpils Universitātes Akadēmiskais apgāds „Saule”, 2012. 204 lpp.
3. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. Москва: Питeр, 2007. 943 с.
4. Khan M. Consumer Behaviour and Advertising Management [tiešsaiste]. New Delhi: New Age International, 2006. 374 p. Pieejams LLU tīklā ‘Ebrary” datu bāzē: http://site.ebrary.com/lib/llufb/reader.action?docID=10318696 [skatīts 06.11.2014.]

Papildliteratūra

1. Niedrītis J.Ē. Mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 488 lpp.
2. Kotlers F. Desmit mārketinga grēki. Rīga: Apgāds „Jumava”, 2006. 112 lpp.
3. Хайэм А.У., Шив Ч.Д. Курс МВА по маркетингу. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2007. 717 с.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Journal of Advertising Research. Journal of Advertising Research. Published by Cambridge University Press. ISSN: 0021-8499.
2. Latvijas statistikas gadagrāmata. Latvijas Republikas Valsts statistikas komiteja. Rīga: LR Centrālā Valsts statistikas komiteja. ISSN 1407-0626.
3. Household budget survey:key results in 2012. Central Statistical Bureau of Latvia. Rīga: Central Statistical Bureau of Latvia, 2013. ISSN 1407-2688.

Piezīmes

Ierobežotais (izvēles) kurss (B daļa) ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammā "Mārketings un nozaru ekonomika", brīvās izvēles kurss apakšprogrammā "Reģionālā attīstība un pārvalde".