Kursa kods Ekon5133
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareTirgzinība
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums04.11.2014
Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts
Dr. oec.
Ekon6047, Mārketings
Studiju kursa mērķis – iepazīstināt studentus ar patērētāja uzvedību, patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, ar preču un pakalpojumu virzīšanas iespējām tirgū, ievērojot patērētāju intereses un nodrošinot patērētāju apmierinātību ar precēm un pakalpojumiem. Kursa apguves rezultātā maģistranti iegūst zināšanas par patērētāju uzvedību, to daudzveidību un klasificēšanas iespējām, ka arī iegūst iemaņas patērētāja uzvedības analīzei un prognozēšanai, kas dot iespēju veikt pētījumus par patērētāju uzvedību, lai nodrošināt uz patērētāju orientētā uzņēmuma darbību.
• Zināšanas – par patērētāju uzvedību, par patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm, patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu, motivāciju, par patērētāju vajadzībām un to apmierināšanas iespējām un mehānismiem no pārdevēju, ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju puses, neaizskarot patērētāja intereses. • Prasmes – studenti būs spējīgi apzināt un izvērtēt patērētāju-klientu specifiskās vajadzības un intereses un efektīvāk apmierināt tās, pilnveidot uzņēmumu darbību, paaugstinot klientu vajadzības apmierināšanas un apkalpošanas līmeņus, ka arī veikt pētījumus patērētāju uzvedības prognozēšanai.
• Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās iemaņas uzņēmumu darbības optimizācijai, liekot uzsvaru uz klienta interesēm un radītu jaunas pozitīvās un konstruktīvās pieejas patērētāju un uzņēmējdarbības veicēju efektīvas mijiedarbības un stratēģiskās vadības nodrošināšanai, kā arī kompetences zinātnisku pētījumu veikšanai patērētāju uzvedības jomā.
1 Ievads patērētāju uzvedības pētījumos
2 Patērētāju uzvedības evolūcija
3 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori
4 Patērētāju motivācija
5 Ārējās vides ietekme uz patērētāju interesēm
6 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori
7 Patērētāju zināšanas
8 Patērētāju uzvedības pētīšanas metodes
9 Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
10 Kontaktu veidošana ar patērētāju
11 Patērētāju viedokļu veidošana
12 Ģimenes un mājsaimniecības ietekme
13 Patērētāju ietekmēšana
14 Patērētāju uzvedības ekonomiskie modeļi
15 Patērētāju neapmierinātības sekas un riski
16 Uz patērētāju orientēta mārketinga stratēģija
Jāapmeklē vismaz 85% nodarbību un jāprezentē mājas darbs. Ieskaites vērtējums ir atkarīgs no semestra kumulatīvā vērtējuma: 1.kontroldarbs: 10 punkti; 2.kontroldarbs: 10 punkti; mājas darbs: 30 punkti; darbs semināra nodarbībās: 10 punkti; ieskaite: 40 punkti. 10 punkti veido ieskaites atzīmes 1 balli.
1. Schiffman L., Kanuk L. Consumer Behaviour. 9th Ed. Prentice Hall, 2006. 489 p.
2. Krasko V., Voronovs V. Patērētāju uzvedība: sociālekonomisko faktoru reģionālā pētījuma pieredze. Daugavpils: Daugavpils Universitātes Akadēmiskais apgāds „Saule”, 2012. 204 lpp.
3. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. Москва: Питeр, 2007. 943 с.
4. Khan M. Consumer Behaviour and Advertising Management [tiešsaiste]. New Delhi: New Age International, 2006. 374 p. Pieejams LLU tīklā ‘Ebrary” datu bāzē: http://site.ebrary.com/lib/llufb/reader.action?docID=10318696 [skatīts 06.11.2014.]
1. Niedrītis J.Ē. Mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 488 lpp.
2. Kotlers F. Desmit mārketinga grēki. Rīga: Apgāds „Jumava”, 2006. 112 lpp.
3. Хайэм А.У., Шив Ч.Д. Курс МВА по маркетингу. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2007. 717 с.
1. Journal of Advertising Research. Journal of Advertising Research. Published by Cambridge University Press. ISSN: 0021-8499.
2. Latvijas statistikas gadagrāmata. Latvijas Republikas Valsts statistikas komiteja. Rīga: LR Centrālā Valsts statistikas komiteja. ISSN 1407-0626.
3. Household budget survey:key results in 2012. Central Statistical Bureau of Latvia. Rīga: Central Statistical Bureau of Latvia, 2013. ISSN 1407-2688.
Ierobežotais (izvēles) kurss (B daļa) ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammā "Mārketings un nozaru ekonomika", brīvās izvēles kurss apakšprogrammā "Reģionālā attīstība un pārvalde".