Kursa kods Ekon5097

Kredītpunkti 3

Loģistika mārketingā

Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība

Zinātnes apakšnozareLatvijas tautsaimniecība

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits20

Semināru un praktisko darbu stundu skaits4

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57

Kursa apstiprinājuma datums11.10.2011

Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts

Kursa izstrādātājs

author asoc. prof.

Ingūna Gulbe

Dr. oec.

Kursa anotācija

Studiju procesā maģistranti izpratīs paņēmienus un pamatprincipus veiksmīgai preču plūsmas organizēšanai, pārdošanas procesa nodrošināšanai un tā izmaksu samazināšanai. Iegūs praktiskas iemaņas sagādes organizēšanā, pieskaņojot to patērētāju vajadzību pilnīgākai apmierināšanai. Kurss sniedz zināšanas par sadales kanālu veidošanu, tā dalībnieku un pakalpojumu sniedzēju izvēles nosacījumiem un procesu. Kursa mērķis ir padziļināt priekšstatu par informācijas plūsmas nozīmi sadales kanālos un atgriezeniskās saites nepieciešamību, E mārketingu, tā priekšrocībām un trūkumiem.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas - par aktuālajām loģistikas un mārketinga koncepcijām pasaules biznesa globalizācijas apstākļos. Padziļinātas zinašanas par loģistikas darbību veidiem. Izpratne par atšķirīgu loģistikas principu un sistēmu izmantošanu dažādās tautsaimniecības nozarēs. Prasmes - spēj patstāvīgi analizēt un novērtēt uzņēmējdarbības iekšējo un ārējo vidi veidojošo un ietekmējošo faktoru kopumu, kuri ietekmē loģistikas sistēmas un komponentus. Spēj argumentēti izskaidrot pamata loģistikas darbības veidu un loģistikas darbību nodrošināšanas veidu pielietojumu integrētajā mārketingā. Prot atrast un izmantot jaunu pieeju tradicionālu loģistikas un mārketinga jautājumu risināšanā. Kompetence - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas situācijas integrētā loģistikā un mārketingā, pamatot savus secinājumus un izteikt priekšlikumu problēmu risināšanai.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Loģistikas attīstība pasaulē un Latvijā
2 Integrētās loģistikas pieeja un loģistikas sistēmu transformācija
3 Loģistikas vide, to ietekmējošie faktori
4 Loģistiku ietekmējošo faktoru vērtējums Latvijā
5 Pasūtījumu vadīšanas nozīme plūsmu paātrināšanā
6 Transporta loma loģistikas procesu nodrošināšanā tirdzniecībā
7 Pārvadātāju izvēle un grafiku sastādīšana
8 Optimālu pārvadājumu maršrutu izveides pamatprincipi
9 Iesaiņojuma loma loģistikas un mārketinga procesos
10 Cenu veidošana atbilstoši mārketinga stratēģijai.
11 Krājumu loma mārketingā, krājumu vadīšana
12 Noliktavu loģistika
13 Sadales kanālu veidošana
14 Sadales loģistika, tās pamatprincipi
15 Servisa loma mārketinga loģistikas procesos
16 E – mārketinga galvenās priekšrocības un trūkumi

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikt ar kontroldarbu, seminārnodarbību un patstāvīgo darbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu un patstāvigo darbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kursa noslēgumā sekmīgie studenti saņem ieskaiti ar atzīmi.

Obligātā literatūra

1. Geipele I. Stratēģiskie pārvaldības lēmumi: preces izplatīšana tirgū, mārketinga loģistika, merčendaizings. Rīga: RTU, 2007. 180 lpp.
2. Krūmiņš N. Rokasgrāmata loģistikas sistēmu vadīšanai. Rīga: LR Ekonomikas Ministrija, 2004. 152 lpp.
3. Christopher M. Logistics and supply chain management. Thi 3rd Edition. London: Prentice-Hall International, 2005. 305 p.
4. Ghiani G., Laporte G., Musmanno R. Introduction to Logistics Systems Planning and Control. England, Chichester: John Wiley & Sons, 2003. 377 p.

Papildliteratūra

1. Alan Rushton, Phil Croucher, Peter Baker. The handbook of logistics and distribution management. Kogan Page US. 2006. 610 p.
2. Harrison A., Hoek R., Logistics Management and Strategy. 2nd edition., London; Prentice-Hall International, 2005. 308 p.
3. Praude V., Beļčikovs J. Loģistika. Rīga: Vaidelote, 2003. 540 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
3. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018.

Piezīmes

Izvēles studiju kurss ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammā "Mārketings un nozaru ekonomika".