Kursa kods Ekon3110
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareSociālā ekonomika
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums18.05.2011
Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts
Mg. oec.
Studiju kursā studenti iepazīst komunikāciju definīciju, funkcijas un veidus, mācās izvēlēties pareizo komunikācijas metodi un uzturēt sakarus ar cilvēkiem, uzņēmumiem un institūcijām starptautiskā līmenī, lai veidotu ilgtspējīgu starptautisku sadarbību gan Eiropas Savienības valstīs, gan visā pasaulē.
• Zināšanas par komunikācijas būtību, struktūru, metodēm un veidiem, ko var izmantot komunikācijas procesā ar starptautiskiem sadarbības partneriem, kas ietekmē globālus ekonomikas procesus.
• Prasmes veidot ziņojumu partnerim uztveramā formā ņemot vērā iespējamās nacionālās atšķirības starp partneriem, izvērtēt dažāda veida komunikācijas situācijas internacionālā sabiedrībā.
• Kompetence – tiek iegūtas teorētiskas un praktiskas zināšanas, kā veidot komunikācijas procesu starp dažādu mentalitāšu pārstāvjiem ņemot vērā savas spējas un partnera iespējamās kultūras atšķirības.
1 Komunikācijas būtība, funkcijas un loma starptautisko attiecību veidošanā
2 Starppersonu komunikācija – šķēršļi un pilnveidošanas iespējas
3 Neverbālās komunikācijas izmantošanas daudzveidība ārvalstīs
4 Komunikācija kultūratšķirību kontekstā
5 Starpkultūru integrācija
6 Policentriskā un etnocentriskā attieksme pret imigrantiem
7 Reliģijas un etniskās identitātes vieta starpvalstu komunikācijas procesā
8 Attiecības ar grupu - individuālisms un kolektīvisms
9 Uzvedība nenoteiktās situācijās – zema un augsta tolerance
10 Sociālo lomu sadalījums – „vīrišķās” un „sievišķās” valstis
11 Uzstāšanās starptautiskas auditorijas priekšā
12 Darījuma sarunu procesa organizēšana globālā līmenī
13 Masu mediju loma starptautiskajā komunikācijā
14 Starptautisku pasākumu organizēšana
15 Attieksme pret laiku – deficītais vai neierobežotais resurss
16 Diplomātija kā starptautiskās komunikācijas realizācijas instruments
Nokārtoti visi pārbaudījuma darbi (dalība biznesa sarunās, CV sastādīšana, informācijas apkopošana un prezentēšana), kas uzdoti semestra laikā. Ieskaite ar atzīmi.
1. Efektīva komunikācija. Tulkoj. no angļu val. Rīga: SIA Lietišķās informācijas dienests, 2007., 184 lpp.
2. Ezera I. Lietišķā komunikācija I daļa. Rīga: Multineo, 2007.
3. Hofstede G., Cultures and Organizations, Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival, Croydon, Surrey, 2003.
1. Reņģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2007. 215 lpp.
2. Ezera I., Graudiņa I., Dreiberga S., “Lietišķā komunikācija”, Kamene, 2000. 99 lpp.
1. Diena. Rīga : Diena, 1990- ISSN 1407-1290. Ir LLU FB
2. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
Ierobežotās izvēles kurss ESAF akadēmiskās izglītības bakalauru studiju programmas „Ekonomika” specializācijas virzienā Tiesību zinātnes pilna un nepilna laika studentiem 5. semestrī. Brīvās izvēles kurss pārējiem ESAF studentiem 6. semestrī.