Kursa kods PedaD035
Kredītpunkti 9
Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā243
Lekciju stundu skaits24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits195
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Dr. paed.
Dr. paed.
ValoD001, Svešvalodas speckurss - angļu valoda
ValoD002, Svešvalodas speckurss - vācu valoda
PedaD041, Izglītības pētījumu metodoloģija
Studiju kursā pilnveidojas sistēmiska izpratne par profesionālo izglītību saistībā ar karjeras attīstību. Cilvēka dzīves kvalitātes kontekstā kritiski izvērtēti darba veidi (labour, work, action), jēdzieni darba tirgus un cilvēkresursi. Ekoloģiskās un kompetenču pieejas kontekstā analizēta un izvērtēta profesionālā un karjeras izglītība, aktuālas tās pētniecības problēmas un metodoloģija, attīstības tendences pasaulē, Eiropā un Latvijā, profesionālās izglītības attīstības scenāriji Latvijas lauku reģionos. Doktoranti eksāmenā aizstāv ar promocijas pētījumiem saistītu kursa darbu.
• Piedalīšanās lekcijās.
• Padziļinātas patstāvīgas teorētiskās studijas profesionālās un karjeras izglītības jomā sava promocijas darba ietvaros.
• Teorētisko pētījumu visu prasību izpilde, t.sk. referāta laicīga iesūtīšana 3 dienas pirms promocijas eksāmena un tā sekmīgs vērtējums.
Promocijas eksāmens.
1 Cilvēka dzīves kvalitāte un darbs kā cilvēka aktivitātes veids - filozofiskie aspekti.
2 Profesionālās un karjeras izglītības pētniecība, tās metodoloģija.
3 Ekoloģiskā pieeja profesionālās un karjeras izglītības pētniecībā.
4 Profesionālās un karjeras izglītības modelēšana, scenāriju veidošana un novērtēšana.
5 Biogrāfiskie pētījumi.
6 Globalizācijas procesi un profesionālās izglītības attīstības tendences pasaulē, Eiropā un Latvijā.
7 Profesionālā izglītība kā mūžizglītības sastāvdaļa.
8 Sociālās mācīšanās teorijas.
9 Informālā izglītība, tās nozīmīgums un atzīšanas problēmas.
10 Profesionālā izglītība kā izglītība ilgtspējīgai attīstībai, tās balsti.
11 Eiropas un nacionālās kvalifikāciju ietvarstruktūras.
12 Profesionālās izglītības reģionālā attīstība Latvijā, problēmas un scenāriji.
13 Profesionālās izglītības kvalitāte, tās nodrošināšanas un vadīšanas metodoloģija.
14 Profesiju standartu un izglītības programmu izstrādāšanas metodoloģija.
15 Profesionālā izglītība un karjera dažādos cilvēka dzīves ciklos.
16 Karjeras attīstības teoriju izvērtējums saistībā ar promocijas darba tematiku.
• Jāsagatavo analītiski izvērtējoša prezentācija par vienu no studiju kursa satura tematiem (ar atsaucēm tekstā un bibliogrāfijas sarakstu).
• Padziļinātas patstāvīgās teorētiskās studijas profesionālās un karjeras izglītības jomā promocijas darba temata ietvaros:
‐ jāizstrādā studiju darbs - teorētiskais pētījums par izvēlēto tematu promocijas darba ietvaros (apjoms: 25 lpp.);
‐ jāsagatavo referāta prezentācija un publiski tas jāaizstāv promocijas eksāmena laikā.
Doktorantiem tiek plānotas un vadītas lekcijas un piedāvātas arī individuālās konsultācijas, lai veicinātu patstāvīgos teorētiskos pētījumus.
• Piedalīšanās lekcijās.
• Padziļinātas patstāvīgas teorētiskās studijas profesionālās un karjeras izglītības jomā sava promocijas darba ietvaros.
• Teorētisko pētījumu visu prasību izpilde, t.sk. referāta laicīga iesūtīšana 3 dienas pirms promocijas eksāmena un tā sekmīgs vērtējums.
Promocijas eksāmens.
1. Burceva R., Davidova J., Kalniņa D., Lanka Ē, Mackēviča L. Novitātes pedagoģijā profesionālās izglītības skolotājiem. Rīga: LU, 2010. Pieejams http://profizgl.lu.lv/mod/book/view.php?id=1211. 2. Cohen-Scali V, Rossier J., Nota L. (Eds.). New Perspectives in Career Counseling and Guidance in Europe. Cham (Switzerland): Springer International Publishing AG, 2018. 3. Ertelts B.J., Šulcs V. Karjeras konsultēšanas kompetences. Rīga: VIAA, 2008. 4. Karjeras attīstības atbalsts. Izglītība konsultēšana pakalpojumi. Rīga: VIAA, 2008. 5. McIlveen P., Midgley W. A semantic and pragmatic analysis of career adaptability. In: Exploring new horizons in career counselling: Turning challenges into opportunities. K. Maree, A. Di Fabio (Eds.). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers, 2015, p. 235-247. Pieejams https://eprints.usq.edu.au/27682/2/McIlveen_Midgley_Ch14_SV.pdf 6. Ozola I. Grāmata pašizaugsmei. Rīga: RaKa, 2018. 7. Pāvulēns J., Mārtinsone K., Mihailova S. Konsultatīvais atbalsts skolēniem. Rīga: Raka, 2018. 8. Purēns V. Kā attīstīt kompetenci. Rīga: Raka, 2018. 9. Sharf R.S. Applying Career development Theory to Councelling. Thomson Brooks/Cole. 10. Swanson J.L., Fouad N. A. Career Theory and Practice: Learning Through Case Studies. London: Sage Publications Ltd., 2006.
1. Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūra mūžizglītībai (EKI). Luksemburga, Eiropas Kopienu Oficiālo publikāciju birojs, 2009. 2. Sēja T. Profesionālās izglītības attīstība Latvijas reģionos. Jelgava: LLU. 2008. 86 lpp. 3. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Jelgava: LLU, 2011. 160 lpp. Sērija „Izglītības ekoloģija” (CD formātā) 4. Vienotas metodikas izstrāde profesionālās izglītības kvalitātes paaugstināšanai [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.lddk.lv/file.php?id=223
1. International Journal for Educational and Vocational Guidance. Online ISSN: 1573-1782. Available: http://journalseek.net/cgi-bin/journalseek/journalsearch.cgi?field=issn&query=0251-2513 2. Journal of Career Development. Online ISSN: 1556-0856 Available: http://www.sagepub.com/journals/Journal201758 3. Journal of Career Assessment. Online ISSN: 1552-4590. Available: http://journalseek.net/cgi-bin/journalseek/journalsearch.cgi?field=issn&query=1069-0727
Kurss doktorantūrā