Kursa kods CitiP027

Kredītpunkti 12

Viesmīlības uzņēmumu vadība II

Zinātnes nozareCiti

Kopējais stundu skaits kursā324

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits324

Kursa apstiprinājuma datums27.03.2013

Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts

Kursa izstrādātājs

author

Linda Medne

Dr. oec.

Kursa anotācija

Prakses vietā (ēdināšanas uzņēmumā vai viesnīcā) students iepazīstas ar tā darbības specifiku, personāla, finanšu, kvalitātes vadības, darba organizācijas un mārketinga pamatprincipiem, apkopo iegūtos datus atbilstoši prakses programmai un veic to analīzi.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Zināšanas – ir izpratne par darba tiesiskām attiecībām un vispārējām higiēnas prasībām pārtikas apritē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī zināšanas par darba drošību un aizsardzību saistītos jautājumos; praktikantam lietošanas līmenī ir zināšanas saskarsmes pamatprincipu ievērošanā;
• prasmes – izprot viesmīlības uzņēmuma darbības kopsakarības; orientējas viesnīcu un restorānu darbību reglamentējošo likumdošanas normatīvo aktu un profesionālo standartu prasībās; prot izstrādāt procedūru aprakstus, kvalitātes vadības sistēmas, personāla darba novērtēšanas sistēmas un citas uzņēmumā nepieciešamos dokumentus atbilstoši uzņēmumā veicamajām darbībām;
• kompetence – spēj analizēt un izvērtēt viesnīcu un restorānu tehnoloģisko procesu norisi un ekonomisko darbību; spēj izstrādāt procedūru aprakstus, kvalitātes vadības sistēmas un citas viesnīcu un restorānu darbībā nepieciešamās dokumentāciju paketes atbilstoši uzņēmumā veicamajām darbībām.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Prakses uzņēmuma ekonomiskais raksturojums pēdējo 3 gadu griezumā
2 Uzņēmuma darbības ekonomiskā plānošana, taktiskie un stratēģiskie plāni
3 Uzņēmuma ekonomiskās darbības rādītāji, rezultāti, dinamika.
4 Finanšu vadība. Mainīgās un fiksētās izmaksas uzņēmumā. Ieņēmumu un izdevumu budžets.
5 Uzņēmumā īstenoto kvalitātes vadības sistēmu raksturojums.
6 Marketinga pasākumu komplekss uzņēmumā, sadarbība ar citiem uzņēmumiem
7 Individuālā uzdevuma izstrāde.
8 Prakses atskaites izstrāde un aizstāvēšana.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Ir nostrādāta prakse, izstrādāta un aizstāvēta prakses atskaite.

Obligātā literatūra

1. Bokums Z., Forands I. Personālvadības rokasgrāmata. Rīga : Kamene, 2000. 141 lpp.
2. Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga : Jāņa Rozes apgāds, 2002. 559 lpp.
3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. I. Millere, L. Medne, R. Riekstiņa-Dolģe u.c. Sastādījusi I. Millere. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2007. 176 lpp.
4. Rutherford D.G., Hotel management and operations. 3 rd ed. New York: John Wiley & Sons, cop. 2002. 536 p.

Papildliteratūra

1. Klauss A. Kontrolings. A-Z skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Preses nams, 2000. 255 lpp.
2. Walker J. R. The restaurant: from concept to operation. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2007. 493 p.
3. Wood M. B. Essential guide to marketing planning. Harlow: Prentice Hall Financial Times, 2007. 268 p.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Kvalitāte: žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu. Rīga : Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671.
2. Гостиница и ресторан : бизнес и управление : журнал для профессионалов. Москва: Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).

Piezīmes

Obligātais kurss PTF studiju programmas "Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības” studentiem pilna laika studijās