Excel
Kursa nosaukums Angļu valoda ekonomistiem II
Kursa kods Valo2038
Zinātnes nozare Valodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozare Lietišķā valodniecība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 16/11/2011
Atbildīgā struktūrvienība Valodu centrs
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. philol., asoc. prof. Inese Ozola
Dr. paed., doc. Ina Gode

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kurss paredz svešvalodas (angļu) zināšanu un prasmju apguvi, lai tā kalpotu par līdzekli profesionālās kvalifikācijas pilnveidei un saziņai ar ārzemju studentiem, speciālistiem, kā arī akadēmiskā vidē. Studiju kurss paredz pilnveidot studentu prasmes angļu/vācu valodā dažādos veidos un līmeņos, akcentējot ar ekonomiku un komercdarbību saistītu terminoloģiju.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas – nozares terminoloģija: ar komercdarbību un ekonomiku saistīta terminoloģija, sistematizētā un konceptualizētā profesionālā informācija angļu valodā, zināšanas par valodas lietojumu profesionālajā jomā.
• Prasmes – studenti spēj izmantot zināšanas un komunikatīvās prasmes, kas ietver lasīšanas, runas, klausīšanās un rakstīšanas prasmes, profesionālajā jomā, piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, uzstājoties ar prezentāciju. Studenti spēj izmantot profesionālo terminoloģiju angļu valodā dažādās komunikatīvās situācijās (telefonsaruna, darba intervija, lietišķā sarakste, raksti, tēzes, elektroniskie dokumenti u.c). Spēj atrast sev nepieciešamo informāciju angļu valodā internetā, strukturēt, klasificēt to, strādāt ar terminu un nozaru vārdnīcām. • Kompetence – studentiem ir pilnveidota profesionālās svešvalodas kompetence, lai radoši lietotu angļu valodu mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālajā darbībā, studentu mobilitātē un akadēmiskajā vidē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Tautsaimniecības nozaru ekonomika. Iekšzemes kopprodukts.
2 Gatavošanās prezentācijām. Prezentācijā lietojamā leksika. Novērtēšanas kritēriji.
3 Ekonomikas un finanšu ministriju funkcijas. Diskusija.
4 E-komercija. Darījumi tiešsaistē starp uzņēmumiem. Darījumi tiešsaistē ar patērētājiem.
5 Kontroldarbs Nr. 1. Nodokļi un muita.
6 Mārketinga kompleksie elementi. Preces dzīves cikls. Cenas noteikšana.
7 Preču kustība. Pārdošanas vietas noteikšana. Preces virzīšana tirgū.
8 Preces mērķa auditorijas noteikšana un raksturojums.
9 Reklāma, tās veidi. Reklāmu valoda. Reklāma tīmeklī.
10 Sabiedriskās attiecības, uzņēmuma tēls. Diskusija.
11 Tirgus izpēte. Patērētāju aptaujas analīze. Rakstisks ziņojums.
12 Klientu apkalpošana. Klientu atbalsts. Klientu lojalitāte. Ārpakalpojumu izmantošana.
13 Kontroldarbs Nr. 2. Lietišķā etiķete dažādās valstīs.
14 Starpkultūru kompetence. Uzvedības normu salīdzinājums dažādās valstīs. Diskusija.
15 Mutiska komunikācija uzņēmumā. Uzņēmuma, tā produkcijas vai pakalpojumu prezentācija. 16 Gatavošanās prezentācijām. Prezentācijas vizuālais noformējums.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi, aktīva piedalīšanās nodarbībās, izstrādāti individuālie darbi (mājas lasīšana 25000 rakstu zīmes un sagatavota mutvārdu prezentācija par izvēlēto tēmu). Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita.
Obligātā literatūra
1. Trappe T., Tullis G. Insights into Business. Pearson Education Ltd. 2005. 176 p. ISBN 0582335531
2. Matisone I., Blumfelde I. English – Latvian Dictionary of International Business. Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. 704 lpp. ISBN 9984367363
3. Mascull B. Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press. 2008. 172 p. ISBN 9780521775298 4. British Council’s website for adult and professional learners of English. [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http://learnenglish.britishcouncil.org
Papildliteratūra
1. Taylor S. Model Business Letters, E-mails and Other Business Documents. Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. 496 lpp. ISBN 9984369277
2. Pile L. Intelligent Business. Workbook. Intermediate Business English. Harlow: Pearson Longman,Education Limited. 2006. 94 p. ISBN- 10 058284691 3. Allison J., Emmerson P. The Business. Intermediate. Student’s Book. MacMillan. 2009. 159 p. ISBN 9781405081856
Periodika un citi informācijas avoti
1. Economy, Economics, Investment Reports. [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http://www.economywatch.com
2. Interneta informācijas dienests (Online business information service about the EU). [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.] Pieejams: http:// www.eubusiness.com 3. Laikraksts ”The Baltic Times”. [tiešsaiste] [skatīts 14.11.2011.]. Pieejams: http:// www.thebaltictimes.com
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts EF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas "Ekonomika" obligātajā daļā.