Kursa nosaukums | Agro-biznesa plānošana un investīciju projektu novērtēšana |
Kursa kods | VadZ5090 |
Zinātnes nozare | Vadībzinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 7.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 202.5 |
Lekciju stundu skaits | 30 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 30 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 140 |
Kursa apstiprinājuma datums | 17/05/2018 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā studenti sagatavo un novērtē investīciju projekta biznesa plānu lauksaimniecības uzņēmumam. Tas ir uz projektiem balstīts pētījums, kurā studenti analizēs esošo lauksaimniecisko darbību un izveidos stratēģiju tās uzlabošanai; vai arī izstrādās un novērtēs jaunu lauksaimniecības investīciju projektu. Galvenā uzmanība tiks pievērsta iepriekš noteiktu mērķu sasniegšanai. Plānošana un novērtēšana būs stratēģiska un visaptveroša, ņemot vērā daudzveidīgos apstākļus, kādos darbojas lauksaimniecības nozare. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas
• demonstrēt zināšanas par mūsdienu ekonomikas un uzņēmējdarbības vadības teoriju un metodēm – diskusijas, pārbaudījumi, eksāmens • izmantot zinātniskos pētījumus uzņēmējdarbības administrēšanā – grupu darbs, diskusijas, testi, eksāmens Prasmes • novērtēt konkurences situāciju, izstrādājot vadības un mārketinga stratēģijas, lai uzlabotu to organizācijas konkurētspēju globālajā tirgū – diskusijas, individuāls un grupu darbs • demonstrēt efektīvas komunikācijas un tīklu veidošanas prasmes mūsdienu sabiedrībā — darbs ar uzdevumiem, vadības situācijas analīze, prasmju izmantošana • organizēt un piedalīties kopīgā lēmumu pieņemšanas procesā — diskusijās, prezentācijās, individuālajā un grupas darbā; • demonstrēt ētiskas un sociāli atbildīgas vadības un vadības prasmes globālā tirgus, sarežģītu organizāciju un daudznacionālu grupu kontekstā — diskusijas, prezentācijas, individuāls un grupu darbs • parādīt izpratni par viņu uzņēmējdarbības lēmumu ētiskajām sekām — diskusijas, prezentācijas, individuāls un grupas darbs • parādīt izpratni par globāliem jautājumiem lauksaimniecības uzņēmējdarbības kontekstā - diskusijas, prezentācijas, individuāls un grupas darbs Kompetences: • spēja plānot un novērtēt investīciju projektus lauksaimniecībā; • spēja izklāstīt savas zināšanas par lauksaimniecības investīciju projektu sagatavošanu un novērtēšanu. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1. Uzņēmējdarbības plānošanas mērķi un mērķi;
2. Uzņēmējdarbības plānošanas līmeņi, principi un metodes; 3. Biznesa plāna saturs: struktūra un kvalitātes prasības; 4. Biznesa attīstības idejas; 5. Faktori, kas ietekmē uzņēmējdarbības attīstību un to analīzi (SWOT); 6. Augkopība un rezultātu plānošana; 7. Lopkopības ražošana un rezultātu plānošana; 8. Papildu (alternatīvā) uzņēmuma darbība un tās rezultātu plānošana; 9. Uzņēmējdarbības attīstības finansēšana; 10. Investīciju vajadzības uzņēmējdarbības plānošanas attīstībai; 11. Ieguldījumu finansējuma novērtēšana un avotu izvēle; 12. Vispārīgie finanšu rādītāji; 13. Uzņēmējdarbības plāna ekonomiskās dzīvotspējas rādītāji; 14. Rezultātu novērtēšana un saimnieciskās darbības attīstības risks. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Sasniegumi tiek vērtēti, izmantojot kumulatīvo desmit punktu kritēriju vērtēšanas struktūru.
Novērtējuma veids: 1. Individuāls uzdevums literatūrā 2. Rakstisks tests 3. Grupu uzdevums attiecībā uz kooperatīvu gadījumu izpēti 4. Eksāmens |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Individuāls uzdevums par literatūru. Individuāls uzdevums tiek vērtēts atbilstoši vispārīgām metodiskām prasībām rakstiska darba sagatavošanai. Grupu uzdevums attiecībā uz kooperatīvu gadījumu izpēti | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
1. Individuāls uzdevums literatūrā – 10%
2. Rakstisks pārbaudījums – 20% 3. Kooperatīvu gadījuma pētījuma grupas uzdevums - 20% 4. Eksāmens – 50% |
|
Obligātā literatūra | |
1.NICHOLAS, J. M., STEYN H. 2011. Project management for business, engineering, and technology: principles and practice. Amsterdam, London: Elsevier Butterworth Heinemann.
2.Agribusiness planning. Providing Directions for Agriculture farms. http://extension.psu.edu/publications/ua371 3.Agribusiness planning &Analysis: Selecting a business Structure. http://msscottsagclass.weebly.com/uploads/2/2/1/3/22134988/ types_of_buisnesses_reading_and_worksheets.pdf |
|
Papildliteratūra | |
1.Preparing an Agri-Business Plan.
https://novascotia.ca/farmloan/documents/flb-AgriBusinessPlan.pdf 2.Agribusiness management. Preparing an Agribusiness Plan. http://www.agribusiness-mgmt.wsu.edu/ExtensionNewsletters/performance/ABPlan.pdf |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1.Marketing theories – SWOT analysis. http://www.professionalacademy.com/blogs-and-advice/marketing-theories---swot-analysis
2.Marketing theories. http://www.professionalacademy.com/cim-marketing-courses/marketing-theories 3.20 business ideas in agriculture for young entrepreneurs. http://www.slideshare.net/darokoblog/20-business-ideas-in-agriculture-for-young-entrepreneursbusiness-ideas-kenya-2014nigeria-2014ghana-2014 4.Starting a Business. http://www.agmrc.org/business-development/starting-a-business/ |