Excel
Kursa nosaukums Mediji un reklāma II
Kursa kods Soci2029
Zinātnes nozare Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 18/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Sociālo un humanitāro zinātņu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., doc. Dace Kaufmane

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss sniedz zināšanas par medijiem un reklāmu un to izmantošanu ārējo sakaru speciālista darbā veidojot organizācijas ārējo komunikāciju un savas iestādes tēlu. Studiju kursam ir praktiska ievirze, akcentējot mediju atšķirīgo specifiku un sadarbību ar medijiem.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas par mediālo komunikāciju, un reklāmu kā faktu, principu, likumsakarību un teorijas un prakses kopumu.(kontroldarbi)
Prasmes izmantot praktiskas un kognitīvas iemaņas, lai veiktu uzdevumus, piemērojot attiecīgas metodes, informāciju un tehnoloģijas.(patstāvīgie darbi) Kompetence – iegūtās zināšanas un prasmes students spēj radoši pielietot profesionālajā darbībā pielietot(kontroldarbi, patstāvīgie darbi un diskusijas)
Kursa saturs(kalendārs)
Lekciju tēmas
1 Reklāma – mārketinga sastāvdaļa
2 Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis.
3 Reklāma – dažādu interešu objekts.
4 Reklāmas mērķauditorija.
5 Sociālā reklāma.
6 Reklāma: komunikācija un personīgā saskarsme.
7 Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis.
8 Politiskā reklāma un patērētājs.
9 Masu mediju valoda.
10 Valoda kā izteiksmes līdzeklis.
11 Rakstu kultūra.
12 Stila kļūdas plašsaziņas līdzekļos.
13 Runas kvalitāte TV un radio.
14 Žurnālistikas valodas galvenās iezīmes.
15 Žanru valodas atšķirības.
16 Teksta sastādīšana. Rediģēšana.
Semināru tēmas:
1.Diskusija par reklāmas būtību(2h)
2.Reklāmas ietekme uz dažādiem sociālajiem un ekonomiskajiem procesiem. Situāciju analīzes (4h)
3.Reklāmas likums..
4.1. Kontroldarbs.
5.Ekskursija uz reklāmas aģentūru (4h)
6.Ārējo sakaru struktūrvienības apmeklājums mediju un reklāmas kontekstā (2h)
7.Reklāmu prezentācijas. 8.2. Kontroldarbs.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Ieskaite.
Patstāvīgie darbi tiem paredzētajā laikā – 16 punkti
Aktivitāte diskusijās visa semestra laikā – 4 punkti. Akumulējošs studiju rezultātu vērtējums - 2 punkti atbilst vienai ballei 10 ballu studiju rezultātu novērtēšanas skalā
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Studiju laikā students izstrādā un iesniedz norādītajā laikā drukātā veidā pastāvīgos darbus par reklāmas ietekmi uz dažādiem procesiem un reklāmas projektus.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgo darbu novērtē pēc uzdevuma izpildes kvalitātes atbilstības prasībām. Diskusijas vērtē pēc iesaistes un spējām argumentēti izskaidrot un diskutēt par jautājumiem, kas saistīti ar studiju tēmām.
Obligātā literatūra
1.Veinberga S. Mediju misija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010. 158 lpp 2.Dimants A., Russ-Mols S. Žurnālistika. Mācību un rokasgrāmata. Rīga: Biznesa augstskola “Turība”, 2009. 382 lpp. 3.Veide M. Reklāmas psiholoģija. Rīga: Jumava, 2006. 247 lpp.
Papildliteratūra
Bērziņš I., Nēbels K. P. Cilvēku, zīmolu, mediju un kultūras menedžments. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2006. 238 lpp. Veinberga S. Masmediji. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 358 lpp. Tangeits Marks. Reklāmzeme. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011. 279 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
Media in Post – Communist East Central Europe • Print ISSN: 0267-3231
Piezīmes
Nozares teorētiskais pamatkurss profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā „Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari” 4.semestrī