Kursa nosaukums | Pedagogs skolas vidē I |
Kursa kods | PedaP067 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 9 |
Kopējais stundu skaits kursā | 243 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 243 |
Kursa apstiprinājuma datums | 10/05/2016 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Irēna Katane |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģiskās prakses laikā studentiem teorētiskās zināšanas jāizmanto skolas pedagoģiskajā procesā, t.sk. mācību procesa plānošanā, organizācijā un vadībā, kontrolē un izvērtēšanā mācību priekšmetos "Mājturība un tehnoloģijas" un "Informātika/Vizuālā māksla", klases audzināšanas darbā. Studentiem ir: 1) jāiepazīst bāzes skola kā izglītības vide, t.sk. skolas pedagoģiskās kultūras specifika un skolas tradīcijas; 2) jāattīsta un jāpilnveido pedagoģiskās kompetences mācību metodikas, audzināšanas un izglītības vadības jomās; 3) jāveic pētnieciskais darbs. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas: studenti zina un izprot pedagoga metodiskās, audzināšanas, izglītības vadības un pētnieciskās darbības funkcijas skolas vidē.
• Prasmes: studenti prot pielietot teorētiskās zināšanas pedagoģiskajā praksē - prot plānot, vadīt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību skolā un kritiski pārņemt citu pedagogu pieredzi; prot pētīt mācību, audzināšanas, izglītības procesu skolā. • Kompetence: studenti spēj patstāvīgi un atbildīgi veikt pedagoģisko darbību skolas vidē un pašvirzīt savu profesionālo attīstību. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1.Iepazīšanās ar skolas izglītības vidi: vēsture, programmas, neformālā izglītība, projekti u.c.
2.Pedagoģiskās prakses laikā veicamo aktivitāšu kalendārā plāna izstrādāšana. 3.Mācību 10 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana mācību priekšmetā "Mājturība un tehnoloģijas", no tām 1 atklātā stunda. 4.Mācību 10 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana mācību priekšmetā "Informātika/Vizuālā māksla", no tām 1 atklātā stunda. 5.Skolas 1 pasākumu un audzināmās klases 1 pasākuma sagatavošana un/vai vadīšana. 6.Prakses vadītāja 1 klases stundas vērošana, analīze un vērtēšana; piedalīšanās 1 skolas vai klases vecāku sapulcē. 7.Patstāvīga pētnieciskā darbība skolas vidē. 8.Prezentācijas par paveikto prakses laikā sagatavošana ieskaitei. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jāizpilda visas pedagoģiskās prakses pirmā posma "Pedagogs skolas vidē I" prasības, t.sk. jāsagatavo prezentācija par prakses pirmajā posmā paveikto, sekmīgi jānokārto starpieskaite (bez atzīmes). | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Prakses prasības un veicamie uzdevumi pārstāv 4 pedagoģiskās darbības jomas: mācību procesa metodika un vadība; audzināšanas darbs skolā un klasē; skolvadība, patstāvīgie pētījumi izglītībā. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
•abu mācību priekšmetu metodikā un stundu plānošanā un vadīšanā (10 mācību stundas katrā priekšmetā);
•audzināšanas aktivitātes skolā un klasē; •studēta skolas vēsture, struktūra, izglītības programmu un neformālās izglītības piedāvājums u.c.; •uzsākti pedagoģiskie pētījumi; •sagatavota prezentācija ieskaitei par paveikto prakses laikā. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Palīgs jaunajam skolotājam. LLU. Tehniskā fakultāte. Izglītības un mājsaimniecības institūts; I. Katanes red. Jelgava: LLU, 2006. 1.sēj. 248 lpp. 2. Palīgs jaunajam skolotājam. LLU. Tehniskā fakultāte. Izglītības un mājsaimniecības institūts; I. Katanes red. Jelgava: LLU, 2006. 2.sēj. 136 lpp. 3. Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. 178 lpp. 4. Špona A.. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006. 211 lpp. 5. Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RaKa, 2013. 176 lpp. | |
Papildliteratūra | |
1.Baltušīte R. Pedagoģijas studentu gatavība pedagoģiskai darbībai skolā. Jelgava: LLU, 2012. 2.Bogdanova R. Mājturības bilingvālās mācīšanas metodika 5.-9.kl. 1.daļa. Rīga: SI, 2004. 3.Cohen-Scali V, Rossier J., Nota L. (Eds.). New Perspectives in Career Counseling and Guidance in Europe. Cham (Switzerland: Springer International Publishing AG, 2018. 4.Čehlovs M., Čehlova Z. Skolotāja pedagoģiskās kompetences teorētiskie pamati. Latvijas universitātes Raksti. 747.sējums: Pedagoģija un skolotāju izglītība. Rīga: Latvijas Universitāte, 2009, 57.–63. lpp. 5.Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU, 2006. 6.Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999. 7. Palīgs jaunajam skolotājam. I.Katane (red.). 1.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 8. Palīgs jaunajam skolotājam. I. Katane (red.). 2.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 9.Krastiņa E., Pipere A. Mācību sasniegumu pašizvērtēšana. Rīga: RaKa, 2004. 10.Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvie pētījumi. Rīga: RaKa, 2004. 11.Kuzņecova A. Profesionālās ētikas pamati. Rīga: RaKa, 2003. 12.Lanka A. Pedagoģiskais process. Mācību līdzeklis. Rīga: RTU Humanitārais institūts, 2003. 13.Ļaščenko A., Druzika L. Humānas un efektīvas skolas veidošana. Rīga: RaKa, 2004. 14.Nīmante D. Klasvadība. Rokasgrāmata skolotājiem. Rīga: Zvaigzne ABC, b.g. Pieejams http://www.jvg.edu.lv/media/2809/klasvadiba.pdf 15.Ozola I. Grāmata pašizaugsmei. Rīga: RaKa, 2018. 68 lpp. 16.Pāvulēns J., Mārtinsone K., Mihailova S. Konsultatīvais atbalsts skolēniem. Rīga: Raka, 2018. 80 lpp. 17.Purēns V. Kā attīstīt kompetenci. Rīga: Raka, 2018. 280 lpp. 18.Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. 178 lpp. 19.Šmite A. Izglītības iestādes vadība. I daļa: Pedagogs. Organizācija. Pārmaiņas. Rīga: RaKa, 2004. 20.Šmite A. Izglītības iestādes vadība. II daļa: Misija. Funkcijas. Koncepcija. Plānošana. Rīga: RaKa, 2004. 21.Šmite A. Izglītības iestādes vadība. III daļa: Pedagoģiskā padome. Metodiskais darbs. Pieredze. Rīga: RaKa, 2004. 22.Špona A. Audzināšanas process teorijā un prakse. Rīga: RaKa, 2004. 23.Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RaKa, 2013. 24.Tauriņa Ž. Skolēna kompetenču pašvērtējums. Rīga: RaKa, 2013. 25.Kompetents pedagogs 21.gadsimtā. Kvalitatīvas pedagoģijas principi. A. Tūna A. u.c. Jēkabpils: Izglītības iniciatīvu centrs, 2013. 12 lpp. Pieejams: http://www.iic.lv/wp-content/uploads/2013/03/kvalitativas_pedagogijas_principi_lv2.pdf 26.Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2001. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. LLU TF IMI starptautisko zinātnisko konferenču "Rural Environment. Education. Personality". [Lauku vide. Izglītība. Personība] rakstu krājumi. ISSN 2255-808X [skatīts 19.05.2016.]. Pieejams LLU TF mājas lapā: http://eng.llu.lv/?mi=601&op=raksts&id=4652 2. Žurnāls "Psiholoģijas pasaule". ISSN 1691-0435 3. Žurnāls „Skolotājs”. ISSN 1407-1945 | |
Piezīmes | |
Pedagoģiskā prakse "Pedagogs skolas vidē" (11 KP) sastāv no divām daļām: "Pedagogs skolas vidē I" (6 KP; ieskaite bez atzīmes) un "Pedagogs skolas vidē II" (5 KP; eksāmens). |