Kursa nosaukums | Pedagogs skolas vidē I |
Kursa kods | PedaP064 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 12 |
Kopējais stundu skaits kursā | 324 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 324 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/05/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Irēna Katane |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģiskās prakses laikā studentiem teorētiskās zināšanas jāizmanto skolas pedagoģiskajā procesā, t.sk. mācību procesa plānošanā, organizācijā un vadībā, kontrolē un izvērtēšanā mācību priekšmetos "Mājturība un tehnoloģijas" un "Informātika/Vizuālā māksla", klases audzināšanas darbā. Studentiem ir: 1) jāiepazīst bāzes skola kā izglītības vide, t.sk. skolas pedagoģiskās kultūras specifika un skolas tradīcijas; 2) jāattīsta un jāpilnveido pedagoģiskās kompetences mācību metodikas, audzināšanas un izglītības vadības jomās; 3) jāveic pētnieciskais darbs. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas - studenti zina un izprot pedagoga metodiskās, audzināšanas, izglītības vadības un pētnieciskās darbības funkcijas skolas vidē.
• Prasmes - studenti prot pielietot teorētiskās zināšanas pedagoģiskajā praksē - prot plānot, vadīt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību skolā un kritiski pārņemt citu pedagogu pieredzi; prot pētīt mācību, audzināšanas, izglītības procesu skolā. • Kompetence - studenti spēj patstāvīgi un atbildīgi veikt pedagoģisko darbību skolas vidē un pašvirzīt savu profesionālo attīstību. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mācību gada sākumā piedalīšanās novada/pilsētas skolotāju konferencē un metodisko apvienību, komisiju darbā.
2 Izstrādāti pedagoģiskās prakses pirmās daļas laikā vērojamo un patstāvīgi vadāmo mācību stundu kalendārie plāni. 3 Plānotas un patstāvīgi novadītas 13 māc.st. katrā specializācijas priekšmetā, t.sk. pa 1 atklātai stundai katrā pr-tā. 4 Iepazītšanās ar skolas audzināšanas darbu: skolas audzināšanas prioritārajiem virzieniem; skolas pasākumu plānu 1.pusg 5 Piedalīšanās 2 skolas un 1 klases pasākuma sagatavošanā un vadīšanā; 1 klases audz.st. vērošana, analīze un vērtēšanā. 6 Iesaistīšanās skolas sadarbībā ar skolēnu vecākiem: piedalīšanās 1 skolas un 1 audzināmās klases vecāku sapulcē 7 Skolas izglītības vides specifikas izpēte: skolas vēsture un attīstības plāns, izgl.programmas, interešu izglītība u.c. 8 Pētnieciskās darbības plānošana un uzsākšana skolas vidē. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jāizpilda visas pedagoģiskās prakses "Pedagogs skolas vidē" pirmās daļas prasības, jāsagatavo pārskata prezentācija par paveikto un sekmīgi jānokārto ieskaite (bez atzīmes). | |
Obligātā literatūra | |
1. Čehlovs M., Čehlova Z. Skolotāja pedagoģiskās kompetences teorētiskie pamati. Rīga: Latvijas Universitāte, 2009. Pedagoģija un skolotāju izglītība: LU raksti, 747.sējums, 57 – 63 lpp. Pieejams: http://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/materiali/apgads/raksti/747.pdf
2. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas [2. izd.]. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 394 lpp. 3. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 248 lpp. 4. Šmite A. Izglītības iestādes vadība. I daļa. Pedagogs. Organizācija. Pārmaiņas. Rīga: RaKa, 2004. 256 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Andersone R. Izglītības un mācību priekšmetu programmas. Rīga: Raka, 2007. 202 lpp.
2. Bikše K. Lūdzu, skolotāj ...1. un 2. daļa. Rīga: Kvalitātes vadība: Skola un ģimene, 2008. 3. Fullan M. Change theory: A force for school improvement. [tiešsaiste]. Copyright Centre for Strategic Education, Victoria, 2006. 14 p. [skatīts 23.05.2014.]. Pieejams: http://www.michaelfullan.ca/media/13396072630.pdf |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. LLU TF IMI starptautisko zinātnisko konferenču krājumi "Rural Environment. Education. Personality" [„Lauku vide. Izglītība. Personība"] rakstu krājumi. ISSN 2255-808X Pieejams elektroniskā formātā:
7(2014) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2014/Latvia-Univ-Agricult-REEP-2014proceedings.pdf 6(2013) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2013/Latvia-Univ-Agricult_REEP_2013_ISSN_2255-808X.pdf 5(2012): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2012/REEP-2012-proceedings-E-ISSN-2255-808X.pdf 4(2009): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2009/Latvia-Univ-Agriculture_REEP-2009-proceedings.pdf 2. Journal of Educational Psychology. [tiešsaiste]. Online ISSN: 1939-2176. [skatīts 17.12.2013.]. Pieejams: http://www.apa.org/pubs/journals/edu/index.aspx 3. Journal of Education for Teaching. [tiešsaiste]. Published by Taylor and Francis Group. Online ISSN: 1360-0540. [skatīts 17.12.2013]. Pieejams: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/02607476.asp |
|
Piezīmes | |
Pedagoģiskā prakse profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijās. |