Excel
Kursa nosaukums Maģistra darbs III
Kursa kods Peda6054
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 120
Kursa apstiprinājuma datums 16/01/2019
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., asoc. prof. Nataļja Vronska

Priekšzināšanas
Peda5017, Pedagoģija un psiholoģija II
Peda6011, Maģistra darbs II
Peda6027, Pētījumu metodoloģija II
Kursa anotācija
Kurss mērķis attīstīt pētījumu veikšanai nepieciešamo kompetenci - patstāvīgiem pētījumiem nepieciešamās prasmes un spējas tos veikt, kuras apliecina izstrādātais maģistra darbs un tā aizstāvēšana.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas par izglītības zinātņu maģistru darbiem, izglītības problēmu analīzi un risināšanu pētījumos, praksē un teorijā balstītu pētījuma priekšmeta izvēli, pētījuma objekta, mērķa, hipotēzes, uzdevumu formulēšanu, metodēm, to izvēli, pieredzes refleksiju un novitātēm pētījumos.
• Prasmes attīstīt pētnieciskā darba iemaņas, īstenot kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus, atspoguļot tos un pētījuma novitāti maģistra darbā. • Kompetence: apkopot informāciju par pētījumu, izvērtēt teorētiskās pieejas un modeļus, izvērtēt teorētisko pētījuma rezultātus, formulēt secinājumus un ieteikumus.
Kursa saturs(kalendārs)
•Teorētiskās daļas sagatavošana.
•Personiskās pieredzes refleksija par pētāmo jomu.
•Eksperimenta shēmas izvēle, tās validitātes izvērtējums.
•Eksperimentālo pētījumu plāna sastādīšana. Pilotpētījumi.
•Datu ieguve.
•Pētījumu metodikas korekcija.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Atskaites darba vadītājam
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
•Izstrādāta maģistra darba teorētiskā daļa (80-90%). •Empīriskajā daļā: 1) sastādīts pētījumu plāns, 2) pilotpētījumi, 3) veikta datu ieguve.
Obligātā literatūra
•Metodiskie noteikumi maģistra darbu izstrādāšanai un aizstāvēšanai. Jelgava, 2018. Pieejams: http://ejuz.lv/mv9
•Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 261 lpp.
•Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa, 2016. 546 lpp.
•Mārtinsone K. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. 284 lpp.
•Lasmanis A. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. Rīga: Izglītības soļi, 2002. 2 sēj.
•Creswell J. W. Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson, 2012. 650 p. •Augucēvičs J. Word. Microsoft Office 2013. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2015. 86 lpp.
Papildliteratūra
•Raščevska M. Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKa, 2005. 281 lpp. •Anderson T., Anderson C., Hart-Davis G. Beginning Microsoft Word 2010. Apress: 2010. 380 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. American Psychological Association. Using American Psychological Association (APA) Format. (Updated to 5th Edition). Purdue University Online Writing Lab. 2010. Available: http://owl.english.purdue.edu/handouts/research/r_apa.html 2. Higher Education.The International Journal of Higher Education Research. Print ISSN: 0018-1560. Online ISSN: 1573-174X
Piezīmes
Obligāts kurss akadēmiskā maģistra studiju programmā "Pedagoģija" pilna laika studijās (3.sem.)