Kursa nosaukums | Profesionālā specializācija |
Kursa kods | Peda6045 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 12 |
Kopējais stundu skaits kursā | 324 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 96 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 196 |
Kursa apstiprinājuma datums | 13/01/2015 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede Dr. paed., Irēna Katane Dr. paed., asoc. prof. Nataļja Vronska |
|
Priekšzināšanas | |
Peda5016, Pedagoģija un psiholoģija I Peda6026, Pētījumu metodoloģija I |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti specializējas profesionālajai un zinātniskajai darbībai konkrētu kursu vai priekšmetu metodikā/ didaktikā, izglītības vadībā, vai izglītības veidā: pieaugušo izglītība, sociālā izglītība skolā, profesionālā izglītībā, pirmskolas un skolas pedagoģijā, atbilstoši individuālām programmām. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas un izpratne par ekoloģisko pieeju izglītībā, izglītību ilgtspējīgai attīstībai, EQF mūžizglītībai, mācību/ studiju priekšmetu/ kursu mērķiem, procesu, plānošanu, īstenošanu un izvērtēšanu.
• Prasmes integrēt un izmantot zināšanas, lai plānotu mācību/ studiju mērķus un procesus, sastādītu, īstenotu un izvērtētu izglītības programmas, izstrādātu un sagatavotu publicēšanai mācību līdzekļus. • Kompetence - spēja izmantot zināšanas un prasmes mainīgās darba un mācību/ studiju situācijās, vispārējā un profesionālajā izglītībā, īstenojot izvēlēto mācību vai studiju priekšmetu/ kursu visos tā posmos- plānošanā, realizācijā, novērtēšanā, pilnveidē. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Profesionālās specializācijas iespējas LLU IMI. Individualizēto studiju programmu izstrāde.
2 Izglītības programmas vai priekšmeta mērķi, tos reglamentējošie normatīvie akti. 3 Zinātniskā un speciālā informācija. 4 Mācību/studiju saturs, tā veidošana. 5 Informācijas atlase. Satura strukturēšana. 6 Mācību grāmatas, līdzekļi, izdales materiāli. Uzdevumi, vingrinājumi, piemēri, kontroljautājumi. 7 Materiāli tehniskais nodrošinājums. Tehniskie līdzekļi. Laboratoriju iekārtas, aparatūra. 8 Mācību/studiju telpas un vide. Auditorijas, klases, kabineti, laboratorijas. 9 Fizikālā vide. Temperatūra, apgaismojums, gaisa mitrums. Darba aizsardzības un drošības tehnikas noteikumi. 10 Skolēni/studenti; skolotāji/mācībspēki. Vecumposma īpatnības. Pēctecība: priekšsagatavotība. 11 Mācību/studiju realizācija. Studiju plānošana. 12 Organizatoriskās formas, to izmantošana: klātiene, neklātiene, eksternāts, tālmācība. 13 Pēctecība dažādās pakāpēs: arodskola, tehnikums, pamatstudijas, maģistra studijas, doktorantūra. 14 Nodarbību veidi: lekcijas, grupu darbs, prakse, patstāvīgais darbs, hospitācija, koleģiālā supervīzija. 15 Mācību/studiju procesa vērtēšana. Skolēnu/studentu sasniegumu vērtēšana. 16 Skolotāju/mācībspēku vērtēšana, koleģiālā supervīzija. Absolventu darba /karjeras vērtējums. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšanās kontaktnodarbībās un metodiskā darba izstrādāšana ar kopējo apjomu 320 h. Noslēdzošais eksāmens, kas ietver patstāvīgi izstrādātu un eksāmenā prezentētu darbu par priekšmeta vai izglītības jomas didaktiku/metodiku. Eksāmens 4. semestrī. | |
Obligātā literatūra | |
1. Broks A. Izglītības sistemoloģija: monogrāfija. Rīga: RaKa, 2000. 175 lpp.
2. Prets D. Izglītības programmu pilnveide: pedagoga rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 384 lpp. 3. Laužacks R. Profesionālās izglītības satura reforma: didaktiskās iezīmes. Rīga: RaKa, 1999. 107 lpp. 4. Kennedy, D., Hyland, A., Ryan, N. Writing and Using Learning Outcomes: a Practical Guide. 2006. Available http://www.bologna.msmt.cz/files/learning-outcomes.pdf |
|
Papildliteratūra | |
1. Katane I., Pēks L. Izglītības ekoloģija: starpdisciplinārs virziens izglītības pētniecībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2006. 55 lpp.
2. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp. Sērija Izglītības ekoloģija 3. Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūra mūžizglītībai. Luksemburga: EK Oficiālo publikāciju birojs, 2009. 20 lpp. Pieejams: http://ec.europa.eu/education/pub/pdf/general/eqf/broch_lv.pdf |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. American Psychological Association. Using American Psychological Association (APA) Format. Updated to 5th Edition. Purdue University Online Writing Lab. 2010. Available: http://owl.english.purdue.edu/handouts/research/r_apa.html 2. Journal of Teacher Education for Sustainability. Institute of sustainable Education Daugavpils University, ISSN: 1691-4147 (print version), ISSN: 1691-5534 (electronic version). | |
Piezīmes | |
Kurss iekļauts pilna un nepilna laika akadēmiskā maģistra studiju programmā "Pedagoģija" un paredzēts maģistranta profesionālai specializācijai pašreizējā vai perspektīvajā darbības jomā. Studijas individualizētas atbilstoši maģistranta izstrādātai programmai. |