Excel
Kursa nosaukums Rūpnieciskais dizains kokapstrādē III
Kursa kods MatZ6003
Zinātnes nozare Materiālzinātne
Zinātnes apakšnozare Koksnes materiāli un tehnoloģija
Kredītpunkti (ECTS) 10.5
Kopējais stundu skaits kursā 283.5
Lekciju stundu skaits 24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 60
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 196
Kursa apstiprinājuma datums 09/01/2018
Atbildīgā struktūrvienība Būvniecības un kokapstrādes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. ing., Kārlis Pugovičs

Priekšzināšanas
MatZ5028, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē I
MatZ5029, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē II
Kursa anotācija
Turpinot zināšanu par rūpniecisko dizainu stiprināšanu, studenti šajā studiju kursā nostiprina iepriekšējos iegūto zināšanu bāzi ar zināšanām par Latvijas un latviešu dizainu, Latvijas dizaina stratēģiju, mārketingu, citām dizaina jomām, kā arī par dizaina vērtēšanu.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas
Atpazīt, izskaidrot un izprast nozīmi Dizaina straģējas dokumentiem, mārketingam un ar produkta dizainu saistītajām nozarēm (1. un 2. kontroldarbs)..
Prasmes
Veikt Dizaina analīzi, pārzināt produktam piesaistīt saistīto nozaru kompetences (1. un 2. kontroldarbs).
Kompetences Patstāvīgi veikt saistīto nozaru darbu pārvaldību, vērtēt dizainu un veikt tajā labojumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem un mārketinga prasībām (1. un 2. kontroldarbs).
Kursa saturs(kalendārs)
L – lekcija,
PD – praktiskais darbs,
S – seminārs.
1.Latviešu un Latvijas dizains vēsturē. 3 L
2.Latviešu un Latvijas dizains mūsdienās. 3 L
3.Latvijas dizaina stratēģija. 2 L + S
4.Dizaina balvas, to nozīme un Latvijas sniegums. L + S
5.Mārketinga pieejas. L + S
6.Mārketinga stratēģija. 3 L
7.1. kontroldarbs.
8.Normatīvo aktu prasības un to ietekme uz produkta dizainu. 3 L
9.Iepakojuma dizains. 3 L
10.Digitālais dizains. 3 L
11.Komunikāciju dizains. 3 L
12.Holistiska pieeja dizaina procesam. 3 L
13.Dizaina analīze. 3 L
14.Dizaina paraugi. 3 L
15.Dizaina vērtēšana. 3 L 16.2. kontroldarbs.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
•Apmeklējums – ne mazāk par 75%.
•Sekmīgi aizpildītas visas semināru atskaites. •Sekmīgs vērtējums par abiem kontroldarbiem.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Kopējais patstāvīgā darba stundu skaits: 196.
No tām semināros un praktiskajos darbos uzdoto uzdevumu izpildei 60 h, patstāvīgām literatūras studijām – 136 h.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. kontroldarbs
Tests. Jautājumi par Latvijas dizaina vēsturi, stratēģiju un aktuālajiem notikumiem.
2. kontroldarbs Dizaina vērtēšana saskaņā ar šajā un iepriekšējos studiju kursos iegūtajām zināšanām.
Obligātā literatūra
1.Mootee, I., Design Thinking for Strategic Innovation. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2013, 226 p.
2.Georgieva, M., 100 Ideas, That Changed Marketing, HubSpot. 100 p. 3.Smith, S. M., Albaum, G. S. Basic Marketing Research. Qualtrics Labs, 2013. 296 p.
Papildliteratūra
1.Latvijas Dizaina Stratēģija 2017. – 2020. Kultūras ministrija. Rīga, 2017. 32 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
https://www.dexigner.com/
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts maģistra studiju programmas Koksnes materiāli un tehnoloģija specializācijas studiju kursu sadaļā.