Kursa nosaukums | Rūpnieciskais dizains kokapstrādē III |
Kursa kods | MatZ6003 |
Zinātnes nozare | Materiālzinātne |
Zinātnes apakšnozare | Koksnes materiāli un tehnoloģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 10.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 283.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 60 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 196 |
Kursa apstiprinājuma datums | 09/01/2018 |
Atbildīgā struktūrvienība | Būvniecības un kokapstrādes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. sc. ing., Kārlis Pugovičs |
|
Priekšzināšanas | |
MatZ5028, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē I MatZ5029, Rūpnieciskais dizains kokapstrādē II |
|
Kursa anotācija | |
Turpinot zināšanu par rūpniecisko dizainu stiprināšanu, studenti šajā studiju kursā nostiprina iepriekšējos iegūto zināšanu bāzi ar zināšanām par Latvijas un latviešu dizainu, Latvijas dizaina stratēģiju, mārketingu, citām dizaina jomām, kā arī par dizaina vērtēšanu. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas
Atpazīt, izskaidrot un izprast nozīmi Dizaina straģējas dokumentiem, mārketingam un ar produkta dizainu saistītajām nozarēm (1. un 2. kontroldarbs).. Prasmes Veikt Dizaina analīzi, pārzināt produktam piesaistīt saistīto nozaru kompetences (1. un 2. kontroldarbs). Kompetences Patstāvīgi veikt saistīto nozaru darbu pārvaldību, vērtēt dizainu un veikt tajā labojumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem un mārketinga prasībām (1. un 2. kontroldarbs). |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
L – lekcija,
PD – praktiskais darbs, S – seminārs. 1.Latviešu un Latvijas dizains vēsturē. 3 L 2.Latviešu un Latvijas dizains mūsdienās. 3 L 3.Latvijas dizaina stratēģija. 2 L + S 4.Dizaina balvas, to nozīme un Latvijas sniegums. L + S 5.Mārketinga pieejas. L + S 6.Mārketinga stratēģija. 3 L 7.1. kontroldarbs. 8.Normatīvo aktu prasības un to ietekme uz produkta dizainu. 3 L 9.Iepakojuma dizains. 3 L 10.Digitālais dizains. 3 L 11.Komunikāciju dizains. 3 L 12.Holistiska pieeja dizaina procesam. 3 L 13.Dizaina analīze. 3 L 14.Dizaina paraugi. 3 L 15.Dizaina vērtēšana. 3 L 16.2. kontroldarbs. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
•Apmeklējums – ne mazāk par 75%.
•Sekmīgi aizpildītas visas semināru atskaites. •Sekmīgs vērtējums par abiem kontroldarbiem. |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Kopējais patstāvīgā darba stundu skaits: 196.
No tām semināros un praktiskajos darbos uzdoto uzdevumu izpildei 60 h, patstāvīgām literatūras studijām – 136 h. |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
1. kontroldarbs
Tests. Jautājumi par Latvijas dizaina vēsturi, stratēģiju un aktuālajiem notikumiem. 2. kontroldarbs Dizaina vērtēšana saskaņā ar šajā un iepriekšējos studiju kursos iegūtajām zināšanām. |
|
Obligātā literatūra | |
1.Mootee, I., Design Thinking for Strategic Innovation. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2013, 226 p.
2.Georgieva, M., 100 Ideas, That Changed Marketing, HubSpot. 100 p. 3.Smith, S. M., Albaum, G. S. Basic Marketing Research. Qualtrics Labs, 2013. 296 p. |
|
Papildliteratūra | |
1.Latvijas Dizaina Stratēģija 2017. – 2020. Kultūras ministrija. Rīga, 2017. 32 lpp. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
https://www.dexigner.com/ | |
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts maģistra studiju programmas Koksnes materiāli un tehnoloģija specializācijas studiju kursu sadaļā. |