Kursa nosaukums | Zīda apgleznošana |
Kursa kods | MatZ2041 |
Zinātnes nozare | Materiālzinātne |
Zinātnes apakšnozare | Tekstila un apģērbu tehnoloģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 13/12/2016 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., doc. Iveta Līce-Zikmane |
|
Priekšzināšanas | |
MākZ1004, Kompozīcija un krāsu mācība I MākZ2016, Kompozīcija un krāsu mācība II MākZ3026, Zīmēšana MatZ1006, Materiālzinības (tekstils) |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss iepazīstina studentus ar auksto batiku – zīda apgleznošanu kā vienu no auduma rotāšanas veidiem. Tas sniedz padziļinātas zināšanas un prasmes dažādās zīda apgleznošanas tehnikās, kompozīcijas daudzpusībā, attīsta darbu māksliniecisko izaugsmi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta studentu radošās darbības izaugsmei, tehnikas kvalitatīvam izpildījumam, kompozīcijai un tehnikas savdabīgām iespējām, dizaina izstrādes kopveselumam, kā arī mūsdienu mākslinieku devumam zīda batikas attīstībā, batikas lomai tekstiliju reciklēšanai. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas: raksturot zīda apgleznošanu kā batikas veidu, tās teorētiskos aspektus un tehnoloģiskos paņēmienus, kompozīciju, to daudzveidīgo pielietojumu produkta dizaina radošā izstrādē – patstāvīgi teorētiskais pētījums, kontroldarbs.
Prasmes salīdzināt un izvēlēties krāsas atbilstoši materiālam, prasme analizēt un izvērtēt zīda apgleznošanas paņēmienus saskaņā ar izvēlēto kompozīciju, izteiksmes līdzekļiem un dizainam izvirzītiem uzdevumiem – laboratorijas darbi. Kompetence – spēj orientēties zīda apgleznošanas izstrādes posmos, spēj novērtēt dizaina atbilstību izvirzītām prasībām, spēj radīt radošu dizainu zīda batikā – patstāvīgi radošie darbi, planšete, prezentācija, dalība skatē. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
Pilna laika klātiene:
1.Zīda batikas būtība. Mākslinieku devums zīda apgleznošanā. Materiāli un darba piederumi. Bibliogrāfijas izpēte. – lekc. 2h Patstāvīgi teorētiskais pētījums 2. Materiālu izpēte. Krāsu spēles vingrinājumi. – lekc. 1h; lab.d. 1h 3. Kompozīcijas pamatveidi. To risinājumi. – lekc. 1h 4. Aukstās batikas-zīda apgleznošanas paņēmieni. Pamattehnika, akvareļtehnika. Kompozīcijas izstrāde. – lekc. 2h 5. Zīda apgleznošanas paņēmieni. Vairākkārtējā noklāšana, gaisa plūsmas, efektsāls, alkohola efekts, šablonefekts. – lekc. 1h; lab.d. 1h Laboratorijas darbi 6. Atsevišķo paņēmienu apvienojumi. – lekc. 1h Teorijas kontroldarbs 7. Maza formāta darba izstrādes tehnoloģija. – lekc. 2h; lab.d. 1h 8. Minitekstilijas būtība. Tās izstrāde. – lekc. 1h; lab.d. 1h Patstāvīgi radošais darbs – minitekstilija 9. Tērpa daļas risinājumi un iespējas zīda batikā. – lekc. 2h 10. Tekstilijas interjerā. Iedvesmu ideju risinājumi zīda apgleznošanā. – lekc. 1h 11. Zīda batikas darbu pēcapstrāde. – lekc. 1h 12.Radošā darba kompozīcijas izstrāde. Materiālu un tehniku saskaņa. Radošā darba izpilde – lekc. 1h; lab.d. 10h Patstāvīgi radošais darbs – tērpa daļa/ interjera tekstilija, planšete 13. Radošo darbu analīze, skate. - lab.d. 2h Dalība, prezentācija Nepilna laika neklātiene: Tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite ar atzīmi.
Prasības ieskaites iegūšanai: 1. Apmeklētas 80% kontaktnodarbības. 2. Sekmīgi uzrakstīts kontroldarbs (iesk./neiesk.). 3. Iesniegts teorētiskais pētījums pēc temata (balles). 4. Izstrādāti un aizstāvēti laboratorijas darbi (balles). 5. Sekmīgi aizstāvēti patstāvīgi radošie darbi, planšete (balles). |
|
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
1. Veikt teorētisko pētījumu pēc temata.
2. Pabeigt izstrādāt nodarbībā iesāktos 4 laboratorijas darbus. 3 Pabeigt izstrādāt nodarbībā iesāktos radošos darbus pēc konkrētiem uzdevumiem (minitekstilija, tērpa daļas risinājums/ tekstilija interjerā). |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Kursa noslēgumā paredzēta ieskaite ar atzīmi 10 ballu skalā.
1.Prasme izstrādāt radošus darbus zīda apgleznošanā atbilstoši izvirzītām prasībām (darbu radošums, ideja, tehnikas kvalitatīvs izpildījums, dizaina izstrādes kopveselums). 2.Prezentācijas prasmes. 3.Darba organizācijas prasmes – iekļaušanās termiņos. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Bartel M. Composition and Design. Pieejams: https://www.goshen.edu/art/ed/Compose.htm
2. Karoseviča A. Mājturība. Batika: māc. līdz. Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. 246 lpp. 3. Introduction to Silk Painting. Pieejams: http://www.wetcanvas.com/Articles2/17813/328/ 4. Painting on Silk. Pieejams: http://www.silkpaintinggallery.com |
|
Papildliteratūra | |
1. History of silk painting. Pieejams: http://ezinearticles.com/?History-of-Silk-and-Silk-Painting&id=3768146
2. Silk painting. Pieejams: http://www.dharmatrading.com/silkpainting/ 3. Silk painting. Pieejams: http://www.youtube.com/watch?v=vjFBz4Fzb10 |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kunst. EE. Magazine of Art and Visual Culture in Estonia. Pieejams: http://ajakirikunst.ee/?c=about&l=en Online ISSN 1406-6335.
2. Studija. Pieejams: http://www.studija.lv/?parent=17 Online ISSN: 1407-3404. 3. International Journal of Art & Design Education. Pieejams: http://www.wiley.com/bw/aims.asp?ref=1476-8062&site=1 Online ISSN: 1476-8070. |
|
Piezīmes | |
Profesionālā bakalaura studiju programma „Dizains un amatniecība” . Apjoms 2 KP |