Excel
Kursa nosaukums Koksnes tirgzinības II
Kursa kods MežZ3062
Zinātnes nozare Lauksaimniecības un zivsaimniecības zinātnes, mežzinātne
Zinātnes apakšnozare Meža ekonomika un politika
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 4
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 28
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 24/09/2013
Atbildīgā struktūrvienība Būvniecības un kokapstrādes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. silv., Sigita Alksne
Mg. sc. ing., pasn. Andrejs Domkins

Priekšzināšanas
Ekon1002, Ekonomikas teorija
MežZ3060, Kokrūpniecības loģistika
MežZ3061, Koksnes tirgzinības I
Kursa anotācija
Studiju kurss paredz apgūt teorētiskās zināšanas, kas izmantojamas praktiskajā darbībā, ļaujot izprast, rast risinājumus tirgzinības vadības stratēģisko lēmumu pieņemšanā koksnes tirgus jomā, izstrādāt mārketinga plānu, apspriest tirgzinības attīstības un nākotnes problēmas, saprast tirgzinību kā svarīgu elementu pievienotās vērtības palielināšanā, novērot un analizēt nepārtrauktas izmaiņas globālajā koksnes tirgū. Studiju kurss aptver tematus saistībā ar tirgzinības plānošanu, vadīšanu un kontroli, mārkeginta pētījuma metodēm, konkurenci, tirgzinības plāna izstrādi un tā budžeta izveidi.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Studiju kursa īstenošanas rezultātā tiek sagatavoti augsti kvalificēti speciālisti koksnes tirgzinības jomā, kuri spēj padziļinātās teorētiskās zināšanas izmantot praktiskajā darbībā. Studenti iegūst padziļinātas praktiskas zināšanas koksnes tirgzinībā. Studenti prot pieņemt stratēģiskos lēmumus koksnes tirgzinības jomā, izmantot dažādas komunikācijas formas, savākt un izmantot tirgus informāciju, novērot un analīzēt nepārtrauktās izmaiņas globālajā koksnes tirgū, izmantot analīzes un sintēzes metodes, novērtēt un izvēlēties optimālo stratēģiju, izstrādāt mārketinga plānu saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju, spēj publiski diskutēt un strādāt komandā. Ir kompetenti analīzēt situāciju mārketinga jomā un izvērtēt iegūtos mārketinga aktivitāšu rezultātus, spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, pieņemt lēmumus par nepieciešamo pasākumu veikšanu, izstrādāt tirgzinības plānu un analīzēt tā ietekmi uz uzņēmuma darbību.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievads – tirgzinības (mārketinga) stratēģiskā plānošana un to loma uzņēmumā
2 Tirgzinības procesa vadīšana un kontrole
3 Koksnes tirgus izpēte
4 Tirgzinības makro- un mikrovides analīze
5 Tirgzinības pētījuma metodes informācijas vākšanā
6 Segmentēšana un mērķtirgus noteikšana
7 Tirgzinības stratēģijas
8 Produkta dzīves cikls
9 Tirgzinības Mix
10 Produkta politika un stratēģija
11 Cenu veidošanas stratēģija
12 Produktu sadale
13 Produktu virzīšana tirgū
14 Konkurence
15 Tirgzinības komunikācija 16 Tirgzinības (mārketinga) plāna izstrāde un budžeta izveide
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāapmeklē vismaz 85 % nodarbību;jābūt izpildītiem un sekmīgi aizstāvētiem praktiskajiem darbiem; jāuzraksta un jāiegūst pozitīvs novērtējums eksāmenā.
Obligātā literatūra
1. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, .2006. 648 lpp.
2. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 1.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
3. Praude V. Mārketings (teorija un prakse). 2.grāmata. 3.pārstrād. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 340 lpp. 4. Tirgzinības pamati: mācību līdzeklis. 2.papildinātais izdevums. Rīga: Jumava, 2007. 312 lpp.
Papildliteratūra
1. Kotler P. Marketing Management. The Millennium Edition. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall, 2000. 718 p.
2. Wilkinson A., Redman T., Ed. Snape and Mick. Marchington. Managing With Total Quality Management – Theory and Practice. Basingstoke (Hampshire) ; London: Macmillan. 1998. 216 p. 3. Armsa B. Vietējais mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 144 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Laikraksts "Holz-Zentralblatt", ISSN 0018-3792
2. Žurnāls "Baltijas Koks", ISSN 1407-6667 3. Žurnāls "Forest Product Sociaty", ISSN 00157473
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts MF studiju programmas Kokapstrāde pilna laika klātienes un nepilna laika neklātienes studijās specializācijā (Koksnes produktu mārketings un loģistika) brīvās izvēles daļā.