Excel
Kursa nosaukums Padziļinātā zīmēšana II
Kursa kods MākZ3024
Zinātnes nozare Mākslas zinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 4
Laboratorijas darbu stundu skaits 28
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 12/04/2016
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. paed., pasn. Inta Paulsone

Priekšzināšanas
MākZ3016, Padziļinātā zīmēšana I
MākZ3026, Zīmēšana
Kursa anotācija
Studiju kurss padziļināti iepazīstina ar perspektīvas likumiem, to pielietojumu tēlotājā mākslā, vienkāršu un sarežģītas formas priekšmetu zīmēšanu, kā arī ļauj iepazīties ar dažādām tehnikām, attīsta iztēli, telpisko un radošo domāšanu. Studiju kursa ietvaros tik studēts cilvēka vizuālais aspekts, daba gan sīkos, gan lielos apjomos (ainava).
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Beidzot kursu students zina zīmējumu kompozīcijas, konstruēšanas, perspektīvas un apjoma veidošanas teoriju, izprot to savstarpējās sakarības un pielietojumu, zīmējot uzstādījumus, kuri sastāv no vairākiem priekšmetiem. Iegūst zināšanas par dažādu materiālu un faktūru, ģipša arhitektūras detaļu, dažādu dabas formu, cilvēka figūras skicēšanu. Iegūst zināšanas par dažādām zīmēšanas tehnikām. Tiek vērtēti laboratorijas darbi.
Prasmes: Prot konstruēt un zīmēt sarežģītākus telpiskus uzstādījumus dažādos rakursos ar atšķirīgu virsmu faktūru, pielietot dažādas zīmēšanas tehnikas un to sintēzi, attēlojot priekšmetus, ģipša arhitektūras detaļas, dabas elementus, ēku fragmentus un vides objektus. Tiek vērtēti laboratorijas darbi. Kompetences: Studenti radoši spēj izmantot zināšanas, prasmes un metodiskās spējas profesionālajā darbībā un attīstībā. Tiek vērtēti laboratorijas darbi.
Kursa saturs(kalendārs)
Pilna laika klātiene:
1.Dažādu materiālu un faktūru zīmēšana. Tehnikas. Kopīgais un atšķirīgais. Lekcija.
2. Ģipša arhitektūras detaļu zīmēšana. Konstruēšana, gaismēnas, apjoms. Lekcija.
3. Dabas formu, putnu, zīmēšana. Materialitāte. Raksturs. Lekcija.
4. Cilvēka figūras skicēšana, proporcijas, apjoma veidošana, metodika, tehnikas (ogle, sangīna, pastelis). Lekcija.
5.Uzstādījums: priekšmeti no dažādiem materiāliem( metāls, stikls pinumi ). Konstruēšana. Laboratorijas darbi 2h.
6. Uzstādījums: priekšmeti no dažādiem materiāliem( metāls, stikls pinumi ). Ēnošana. Gaismēnu attiecības. Kopveselums. Laboratorijas darbi 4h.
7. Ģipša arhitektūras detaļu zīmēšana. Konstruēšana. Laboratorijas darbi 2h
8. . Ģipša arhitektūras detaļu zīmēšana. Konstruēšana, gaismēnas, apjoms. Laboratorijas darbi 2h.
9. Ģipša arhitektūras detaļu zīmēšana. Gaismēnas, apjoms. Kopveselums. Laboratorijas darbi 2h.
10. Skicēšana. Augu zīmēšana. Tehnika- jaukta. Konstruēšana. Apjoma veidošanu ar ēnošanu. Laboratorijas darbi 2h
11. Ātrā skicēšana. Cilvēka figūra. Proporcijas, Pozas. Apģērba zīmēšana. Tehnika-zīmulis, ogle, sangīna. Laboratorijas darbi 2h
12. Asociatīvais zīmējums. Radošuma attīstīšanas uzdevumi. Pasteļtehnika. Laboratorijas darbi 2h
13. Materiālā kontrastējošu vai saskanīgu trauku grupas zīmēšana. Dažādi vizuālās izteiksmes līdzekļi. Tehnika- marķieri. Laboratorijas darbi 4h
14. Aksesuāru zīmēšana. Tehnika-zīmulis. Laboratorijas darbi. 2h
15. Cilvēka skices. Tehnika-zīmulis, ogle, sangīna. Laboratorijas darbi. 2h
16. Ēku zīmēšana. Perpektīve satekpunkti. Jaukta tehnika. Laboratorijas darbi. 2h

Nepilna laika neklātiene:
Tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Laboratorijas darbu ( zīmējumu) veikšana atbilstoši tēmai, paaugstinoties uzstādījuma sarežģītībai. Darbu (zīmējumu) skate, vērtēšana un analīze semestra beigās, ieskaite ar atzīmi.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Zīmējumi konkrētās tehnikās tiek veikti atbilstoši tēmām, ievērojot perspektīves, konstrukcijas, apjoma veidošanas un darba noformēšanas nosacījumus. Ja nepieciešams, nodarbībā iesāktie darbi tiek pabeigti patstāvīgi. Laboratorijas darbu uzdevumi un to sarežģītības pakāpe var mainīties atbilstoši sagatavotības līmenim.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Vērtēšana tiek veikta visa kursa laikā ar fināla vērtējumu- skati. Izvērtē zīmējumu kompozīciju, proporcijas, gaismēnas, telpiskumu, individuālo izaugsmi. Vērtē zināšanu, prasmju un kompetenču atspoguļojumu zīmējumos, kuri tiek veikti laboratorijas darbos.
Studiju kursa vērtējums ir atkarīgs studiju kursa laboratorijas darbu kumulatīvā vērtējuma.
Laboratorijas darbus novērtē saskaņā ar noteikto vērtēšanas kārtību un kritērijiem.

Laboratorijas darbi (zīmējumi ) tiek vērtēti atbilstoši kritērijiem:
1.atbilstība priekšmetu konstruēšanas un perspektīvas likumiem 2 punkti;
2. novietojums lapā 1 punkti;
3. gaismēnu attiecības un forma 2 punkti;
4. tonālās attiecības 2 punkti;
5. štrihs 1 punkts;
6. darba kultūra 1 punkts;
7. izaugsme1 punkts. Radošumu attīstošajos darbos vērtējot tiek vērtēts radošuma faktors.
Obligātā literatūra
Suņogi A. Lielā zīmēšanas grāmata; Zvaigzne ABC
ISBN: 978-9934-0-4249-2; 2015;408 lpp;
Smits R. 2007. Mākslinieka rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007.384 lpp.
Votsona L. Meistardarbnīca. Zīmēšana. Rīga: Zvaigzne ABC,2007. 128 lpp
Eissen K. Sketching: Drawing techniques for product designers Koos Eissen, Roselien Steur and BIS Publishers; 2007. 253.lpp. Pipes A. Drawing for designers: Laurence King publishing; 2007; 215 lpp.
Papildliteratūra
1. Bārnsa-Meliša G. Akvarelis. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 128 lpp.
2. Felder E., Emmett E. The Complete Book of Drawing Techniques. London: Kandour, 2005. 128 p. 3. Верделли A. Искусcтво рисунка. Москва: ЭКСМО, 2003. 159 c.
Periodika un citi informācijas avoti
https://www.youtube.com/watch?v=Asq0KgU7UEA
https://www.youtube.com/watch?v=AURsBM3pff4
https://www.youtube.com/watch?v=i9uPAArP0OU
https://www.youtube.com/watch?v=h0CBS5K9tas
https://www.youtube.com/watch?v=pwoH-IqmeaU
https://www.youtube.com/watch?v=LstXS_RzI7Q https://www.youtube.com/watch?v=yKenAJfr818
Piezīmes
Obligātais studiju kurss TF studiju programmā "Dizains un amatniecība." un otrā līmeņa profesionālā bakalaura studiju programmā "Mājas vide izglītībā"