Excel
Kursa nosaukums Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā
Kursa kods Ekon4012
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Agrārā ekonomika
Kredītpunkti (ECTS) 2.25
Kopējais stundu skaits kursā 60.75
Kursa apstiprinājuma datums 09/11/2011
Atbildīgā struktūrvienība Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., Aivars Strautnieks

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa darba mērķis nostiprināt uzņēmējdarbības kursā iegūtās teorētiskās zināšanas un iegūt praktiskas iemaņas tehnoloģisku projektu novērtēšanā uzņēmējdarbības aspektā. Metodikas pamatā uzņēmējdarbības (biznesa) plāna izstrādes principi. Kursa darbs tematiski saistīts ar kursa darbu tehnoloģijā un abi veido vienotu kompleksu darbu
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - tiek nostiprinātas studiju kursā "Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā" teorētiskās zināšanas.
• Prasmes - iegūtas praktiskas iemaņas teorētisko zināšanu pielietošanā tehnoloģisko projekta novērtēšanā uzņēmējdarbības aspektā. • Kompetence - students ir kompetents diplomprojekta ekonomiskās sadaļas izstrādē un uzņēmējdarbības (biznesa) plāna atbilstošas nodaļu izstrādē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns.
2 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns.
3 Preču pamatojums.
4 Tirgus pamatojums.
5 Konkurences analīze.
6 Mārketinga stratēģija un taktika.
7 Cenas noteikšana.
8 Preču pārdošana.
9 Pārdošanas stimulēšana.
10 Ražošanas programma.
11 Ieņēmumu un izmaksu aprēķini.
12 Peļņas un rentabilitātes aprēķins.
13 Kapitāla aprēķins un finansēšana.
14 Bezzaudējuma ražošanas apjoma noteikšana.
15 SVID analīze. 16 Kopsavilkuma veidošana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa darba aizstāvēšana kompleksi ar kursa darbu tehnoloģijā un komisijas novērtējumu.
Obligātā literatūra
1. Živitere M. Komercdarbības (biznesa) plāns. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2000. 100 lpp. ISBN 9984672123
2. Oļevskis G. Uzņēmējs un tirgus.Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. 219 lpp. ISBN 9789984232140.
3. Muška A. Uzņēmējdarbības pamatkurss. Rīga: KIF Biznesa komplekss, 2005. 120 lpp. ISBN 9984761282. 4. Uzņēmēja rokasgrāmata. Sastād. G.Pelše, I.Ruperte. Rīga: Jumava, 2003. 359 lpp. ISBN 9984055914.
Papildliteratūra
1. Niedrītis J. Mārketings: mācību līdzeklis. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2008. 487 lpp. ISBN 9789984828268.
2. Diderihs H. Uzņēmuma ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. 515 lpp. ISBN 5796612522. 3. Forands I. Stratēģija. Kvalitāte. Rīga : Latvijas Izglītības fonds, 2000. 253 lpp. ISBN 9984543676
Periodika un citi informācijas avoti
1. Informatīvs lauku politikas biļetens "Agropols". Rīga: LV Agrārās ekonomikas institūts. 2002-. ISNN 1407-8996.
2. Laikraksts Dienas Bizness. Rīga: SIA "Dienas mediji". 1992-. ISSN 1407-2041. 3. Žurnāls "Kapitāls" Rīga: Lietišķās informācijas dienests.1998-. ISSN 1407-2505.
Piezīmes
Obligātais kursa darbs PTF profesionālās studiju programmas „Pārtikas produktu tehnoloģija” pilna un nepilna laika studijās.