Excel
Kursa nosaukums Pieaugušo pedagoģija(Dok)
Kursa kods PedaD038
Zinātnes nozare Izglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozare Pieaugušo pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS) 9
Kopējais stundu skaits kursā 243
Lekciju stundu skaits 32
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 179
Kursa apstiprinājuma datums 14/06/2011
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., asoc. prof. Vija Dišlere

Priekšzināšanas
ValoD001, Svešvalodas speckurss - angļu valoda
ValoD002, Svešvalodas speckurss - vācu valoda
PedaD041, Izglītības pētījumu metodoloģija
Kursa anotācija
Studiju kursā analizē un izvērtē: pieaugušo pedagoģijas teorijas gan vēsturiskajā, gan mūsdienu skatījumā no humāniskā, ekoloģiskā un kopveseluma viedokļa; mūsdienu mūžizglītības koncepcijas; pieaugušo izglītības ilgtspējīgas attīstības un pedagogu profesionālās pilnveides modeļus; kvalitātes attīstības iespējas un personības pašrealizācijas aspektus pieaugušo izglītībā; e - studijas.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: spēj izskaidrot pieaugušo pedagoģijas teorijas, to attīstību, jaunākās koncepcijas un tendences un to izmantošanas iespējas praksē - Semināri.
Prasmes: spēj analizēt un izvērtēt pieaugušo pedagoģijas teorētiskās nostādnes; atklāt un izmantot holistiskās, humanitārās un ekoloģiskās pieejas pieaugušo pedagoģijā; saistīt teoriju, praksi un pētniecību - Semināri. Kompetence: spēj mērķtiecīgi un radoši izmantot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā un zinātniskajā darbībā, kas sevī ietver pētāmās problēmas analīzi dažādos aspektos, ar sistemātisku, radošu un holistisku pieeju nodrošinot pedagoģiski inovatīvus risinājumus – Patstāvīgais mājas darbs.
Kursa saturs(kalendārs)
1.Pedagoģijas zinātnes jēdziens, priekšmets, pieaugušo pedagoģijas apakšnozare, tās kategorijas. Seminārs. 6h
2.Pieaugušo pedagoģijas attīstības vēsturiskais aspekts, periodiskuma princips zinātniskā pētījumā. Seminārs. 6h
3.Mūsdienu izglītības paradigmas: pragmatiski konservatīvā, humānistiski fenomenoloģiskā, ekoloģiskā, u.c. Seminārs. 6h
4.Kopveseluma, humānistiskā, ekoloģiskā pieeja pieaugušo pedagoģijā. Izglītības vides līmeņi. Seminārs. 6h
5.Izglītība ilgtspējīgai attīstībai; mūsdienu izglītības koncepcijas mūžizglītības kontekstā, izglītības balsti. Seminārs. 6h
6.Audzināšanas teorijas, vērtības un attieksme kā mērķis. Mentorisms un tjutoru darbība. Seminārs. 6h
7.Mācību teorijas: kognitīvā, konstruktīvā u.c.; modulārā pieeja; sistēmiskās, radošās domāšanas attīstība. Seminārs. 6h
8.Pamatnostādnes par kompetenci/ studiju rezultātiem: teorijas un prakse. Komplementaritātes princips. Seminārs. 6h
9.Dialogs kā izpratnes pamats un dzīves norma. Dialogs studijās. Seminārs. 6h
10.Karjeras attīstības teorijas un profesionālās izglītības attīstības tendences. Seminārs. 6h
11.Konkurentoloģija kā starpdisciplinārs pētniecības virziens. Konkurētspējas kategorija pieaugušo pedagoģijā. Seminārs. 6h
12.Mediju pedagoģija. E-studijas. Seminārs. 6h
13.Pieaugušo izglītība mūžizglītības kontekstā. Kvalitātes attīstība pieaugušo izglītībā. Seminārs. 6h
14.Pieaugušo līdzdalība izglītības aktivitātēs, izglītības kvalitāte un pieejamība. Seminārs. 6h
15.Pētījumi pieaugušo pedagoģijā, pedagogu profesionālās pilnveides modeļi. Seminārs. 6h
16.Personības pašrealizācija un pašaktualizācija pieaugušo pedagoģijā. Seminārs. 6h
Patstāvīgais darbs.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Mutisks eksāmens.

Eksāmena uzdevumu veido:
•Patstāvīgā darba prezentācija un aizstāvēšana.

Prasības kredītpunktu iegūšanai:
•Apmeklētas kontaktnodarbības.
•Uzstāšanās semināros, kas tiek vērtēta ar „iesk./neiesk.”. •Patstāvīgā darba prezentācija un aizstāvēšana.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Disertācijas teorijas nodaļas iestrāde par pieaugušo pedagoģijas teorētiskajām nostādnēm saistībā ar doktoranta darba tēmu.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmens tiks vērtēts 10 ballu sistēmā.

Semināros tiks vērtēta spēja salīdzināt un kritiski izvērtēt pieaugušo pedagoģijas apakšnozares tematu zinātniskās nostādnes, spēja diskutēt un argumentēt savu viedokli.
Patstāvīgā mājas darba vērtēšana notiek atbilstoši tajā noteiktajiem kritērijiem.
Obligātā literatūra
1. Adult Education and Lifelong Learning. Education Arena From Routledge and Taylor and Francis Group. Pieejams: http://www.educationarena.com/journals/bySubject.asp?subject=SCED03 2. Pētījumi Pieaugušo Pedagoģijā. LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte; T.Koķe (zin.red.). Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2005. 119 lpp. ISBN 9984-7707-1-0. 3. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Jelgava: LLU, 2011. 160 lpp. CD formātā. Sērija „ Izglītības ekoloģija”. 4. Knowles M., Holton E., Swanson R. The Adult Learners. UK: Elsevier Butterworth Heinemann, 2005. 378 p. ISSN: 1492-3831
Papildliteratūra
1. Garleja R. Cilvēkkapitāls sociālajā vidē. Rīga: RaKa, 2006. 284 lpp. ISBN/ISSN 9984-15-873-3 2. Katane I. No ekoloģiskās paradigmas līdz vides modelim izglītības pētniecībā. Jelgava: LLU, 2007. 239 lpp. Sērija „ Izglītības ekoloģija”. ISBN 9789984784304. CD formātā. 3. Bohm D. On Dialogue. 2nd edition. Routledge, 2004. 144 p. ISBN-10: 0415336414 Pieejams: http://www.amazon.com/RC-Bundle-Dialogue-Routledge-Classics/dp/0415336414/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1307815848&sr=8-1
Periodika un citi informācijas avoti
1.International Journal of Lifelong Education. Online ISSN: 1464-519X. Pieejams: https://www.tandfonline.com/toc/tled20/current 2.Studies in Continuing Education. Online ISSN: 1470-126X. Pieejams: https://www.tandfonline.com/toc/csce20/current 3.The Journal of Continuing Higher Education. Online ISSN: 1948-4801. Pieejams: https://www.tandfonline.com/toc/ujch20/current
Piezīmes
Pedagoģija Doktora